3 هزار پیش‌یادواره شهدا در فارس برگزار شد
کد خبر: 4168533
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

3 هزار پیش‌یادواره شهدا در فارس برگزار شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از برگزاری دومین اجلاسیه سرداران و ۱۵ هزار شهید این استان در سال آینده خبر داد و گفت: به‌همین مناسبت تاکنون سه هزار پیش‌یادواره شهدا در استان برگزار شده است.

ابراهیم بیانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارسبه گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم بیانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، امروز، 21 شهریورماه در جمع معاونان فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران جنوب کشور گفت: در سال آینده دومین اجلاسیه سرداران و 15 هزار شهید استان فارس برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در همین راستا تاکنون سه هزار پیش‌یادواره شهدا در استان برگزار شده است، افزود: تلاش می‌شود یادواره شهدا با شکلی نوین با توجه به برجسته کردن یاد و پیام شهدا برگزار شود تا کارکرد بهتر و کاربردی‌تر داشته باشد.

بیانی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان از معاون فرهنگی بنیاد شهید کشور خواست برای برپایی یادواره‌های شهدا بودجه مخصوصی در نظر گرفته شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه برپایی یادواره شهدا یکی از برنامه‌های فرهنگی مهم و تأثیرگذار است، گفت: مقوله فرهنگ، مقوله‌ای مظلوم است و اکنون وظیفه ماست که در حوزه فرهنگ کار کنیم و کار در این حوزه با همه توان انجام می‌شود، اما به بودجه مقتضی و مناسب هم برای کار در این حوزه نیاز است .

بیانی با یادآوری اینکه نصب عکس و پوستر شهدا در شهر مطالبه جدی خانواده شهدا، گروه‌های جهادی و مردم است، افزود: بعضاً برخی از عکس‌های شهدا در معابر به مرور زمان از بین رفته است، بنابراین لازم است این عکس‌ها تجدید چاپ و نصب شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری در زمینه نصب عکس شهدا کمک‌های خوبی داشته، اما با وضعیت کنونی این کمک‌ها کافی نبوده از معاون فرهنگی بنیاد شهید کشور خواست نمونه‌های خوب عکس‌های شهدا در معابر برخی شهرها را به‌عنوان الگو برای همه استان‌ها ارسال کنند تا یک طراحی مناسب برای نصب عکس‌ها انجام شود.

بیانی همچنین بر دنبال کردن مقوله جهاد تبیین برای کارکنان بنیاد شهید و عموم مردم تأکید کرد و گفت: امروز باید جهاد تبیین را جدی‌تر از همیشه دنبال کرد، چراکه جامعه امروز نیازمند گفتن برخی مطالب است.

یادآور می‌شود، همایش معاونان فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌های فارس، یزد، کرمان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام
captcha