مقبره امامزاده عبدالله نارتیچ بم مرمت می‌شود
کد خبر: 4168310
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

مقبره امامزاده عبدالله نارتیچ بم مرمت می‌شود

سرپرست اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از مرمت و احیای مقبره امامزاده عبدالله نارتیچ بم با همکاری اوقاف خبر داد و گفت: قدمت این امامزاده به دوره اسلامی باز می‌گردد.

نشست سرپرست اداره‌کل میراث ‌فرهنگی کرمان با امام جمعه بمبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمونی میراث فرهنگی، محمدعلی کدوری سرپرست اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به نشست با امام جمعه و فرماندار شهرستان بم، گفت: در این نشست در خصوص نحوه مرمت و احیای مقبره امامزاده عبدالله نارتیچ گفت‌وگو و مقرر شد کارگروه‌هایی با حضور کارشناسان اوقاف و میراث‌ فرهنگی برای آغاز عملیات مرمت این امامزاده تشکیل شود.

وی با بیان اینکه قدمت این امامزاده به دوره اسلامی باز می‌گردد و تلاش داریم عملیات بازسازی را با سرعت بیشتری به نتیجه برسانیم، افزود: شهرستان بم با داشتن ارگ تاریخی و سایر آثار میراثی و طبیعی یکی از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی و خارجی است که امیدواریم بتوانیم با برنامه‌هایی که در دستور کار داریم بم را به روزهای اوج خود برگردانیم.

سرپرست اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در پایان اظهار کرد: ارگ تاریخی بم پیش از این روزها میزبان علاقمندان بود اما در حال حاضر شب‌ها نیز پذیرای گردشگران است.


انتهای پیام
captcha