آغاز به کار کنفرانس «فضای مجازی و ابزارهای نوین گفتمان دینی» در قاهره
کد خبر: 4167973
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

آغاز به کار کنفرانس «فضای مجازی و ابزارهای نوین گفتمان دینی» در قاهره

کنفرانس «فضای مجازی و ابزارهای نوین گفتمان دینی» روز گذشته شنبه با حضور وزرا، علمای دینی و مفتیانی از بیش از 60 کشور جهان در قاهره آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق الوسط، کنفرانس دینی «فضای مجازی و ابزارهای نوین گفتمان دینی» روز گذشته شنبه، 18 شهریور با حضور وزرا، علمای دینی و مفتیانی از بیش از 60 کشور جهان در قاهره آغاز به کار کرد. حاضران در این کنفرانس مسئله استفاده منطقی از فضای مجازی و ابزارهای نوین رسانه‌ای برای تبلیغ اسلام را مطرح و از سویی نیز ایجاد و توسعه یک نظام قانونی پیشرو برای ایمن‌سازی استفاده از فناوری‌های جدید در خدمت گفتمان دینی را خواستار شدند.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر در سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس تصریح کرد: اهمیت سیطره فکری و اندیشه در فضای مجازی کمتر از سیطره علمی نیست. به گفته وی ابزارهای نوین الکترونیکی، هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌های نو همان‌گونه که می‌تواند در خدمت علم و حمایت بشر به کار گرفته شود، می‌تواند برای تخریب و دشمنی با بشریت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی اهمیت استفاده هوشمندانه و مناسب از رسانه‌ها و فناوری‌های الکترونیکی برای مقابله با سوءاستفاده و عدم تسلیم آن به ‌افراط‌گرایان امری واجب و ضرورت زمانه است.

از سویی محمد الضوینی، نماینده الازهر نیز با تأکید بر ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی، نسبت به چالش‌ها و تهدیدهای این فضا نیز هشدار داد و تصریح کرد: ما باید از افکار، فرهنگ و ارزش‌های خود در برابر افکار نادرست و تحریف‌هایی که در این فضا منتشر می‌شود، محافظت کنیم.

به گفته نماینده الازهر فضای مجازی در صورت عدم استفاده نادرست می‌تواند به بستری برای تروریسم مجازی تبدیل شود و به دلیل ماهیت آن ردیابی انحراف و ریشه‌های این تروریسم نیز بسیار دشوار و یا ناممکن است.

انتهای پیام
captcha