یادواره شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4167627
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹

یادواره شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور در کرمان برگزار شد

یادواره شهدای قیام خونین ۱۷ شهریورماه سال ۱۳۵۷، با حضور جمعی از مسئولان، نظامیان و فرهنگیان در اداره‌کل آموزش‌وپرورش کرمان برگزار شد.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، یادواره شهدای قیام خونین ۱۷ شهریورماه، با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، جمعی از مسئولان، نظامیان و فرهنگیان امروز، ۱۸ شهریورماه در اداره‌کل آموزش‌وپرورش کرمان برگزار شد.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه خون شهدا یاریگر نظام است، اظهار کرد: ۱۳۵۷ سال بسیار تأثیرگذاری در تاریخ انقلاب بود و تظاهرات مردمی به‌صورت مرتب در شهرهای مختلف برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه امام راحل دروغ‌‌پردازی شاه را برای همه مشخص کرد، افزود: قیام ۱۷ شهریور نقطه آغاز سرنگونی رژیم شاه بود. مردم به طرفداری از نظام اسلامی و به‌صورت خودجوش در خیابان‌ها حضور داشتند اما رژیم شاه بیش از ۸۰ نفر بی‌گناه را به خاک و خون کشید و مقدمه‌ای شد برای تظاهرات بعدی و در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی رسید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در پایان با بیان اینکه ما وارث خون شهدا هستیم، گفت: امیدواریم مدیون این خون نباشیم. هر کسی در هر جایی باید پاسخگوی خون شهدا باشد زیرا قطعاً شهدا بر اعمال و رفتار ما نظارت دارند.

انتهای پیام
captcha