اربعین تجلی‌گاه تبیین نهضت حسینی(ع) در جهان است
کد خبر: 4167292
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

اربعین تجلی‌گاه تبیین نهضت حسینی(ع) در جهان است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده گفت: پیاده‌روی اربعین قدرت نرم جهان و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) و تمدن نوین اسلامی است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، 14 شهریور ماه ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی(ع) تصریح کرد:: کسی که کنگره عظیم اربعین را می‌بیند در می‌یابد که تاریخ مکتب اهل‌بیت(ع) زنده است و بعد از قرن‌ها پیروان امام حسین(ع) با عشق و علاقه او را زیارت می‌کنند و این دلیلی بر این است که تاریخ این مکتب برای ما یک جریان زنده است. جریانی است که از گذشته شروع شد و تا آخر جریان دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: پیام مهم کنگره عظیم اربعین این است که  این حرکت مردمی دلیل بر اقتدار و قدرت فوق‌العاده مسلمین است که از همه اقشار مردم دنیا در کربلا همه جمع شده و مرزها از بین می‌رود و این دلیل بر مغناطیس و جاذبه اسلام و حبّ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: حماسه اربعین نشان می‌دهد که مولفه‌های دینی و مراجعه به تعالیم وحیانی امری موهوم و غیرواقعی نیست بلکه قابل تحقق و تجربه است. امروز اربعین هر ساله توسعه پیدا می‌کند و گسترده می‌شود و انشالله زمینه مناسبی است برای ظهور تمدن نوین اسلامی و نوید و امیدی برای ظهور حضرت مهدی(عج) و تمدن مهدوی است.

جعفرزاده گفت: اگر نظام  اسلامی تاکنون توانسته است در منطقه باعزت و اقتدار کامل نقش‌آفرینی کند مرهون برکت نهضت بیدارگر عاشورا، اربعین و کربلا است. همه باید قدردان این موهبت الهی باشیم و در راهپیمایی عظیم اربعین و نیز پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در اعتلای فرهنگ حسینی(ع) در بین مردم علی الخصوص نسل جوان تلاش کنیم.

عضو شورای فرهنگی عمومی استان اردبیل در پایان تاکید کرد: پیاده‌روی اربعین یک رستاخیز عظیم و خودجوش مردمی است که برای زائران یک موهبت بزرگ الهی و فرصتی برای خودسازی، تهذیب نفس و تلاش برای انطباق رفتار، گفتار و کردار با سیره حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردیبل به برنامه‌های عزاداری در اربعین حسینی(ع) و دهه آخر صفر در اردبیل اشاره کرد و افزود: اعزام 380 نفر از روحانیون و خواهران مبلغه به مناطق مختلف شهری و روستایی برای سخنرانی در جلسات مذهبی و برنامه‌های عزاداری، برگزاری پیاده روی دلدادگان اربعین حسینی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه در روز اربعین ساعت 10 صبح در شهر اردبیل از امامزاده صالح(ع) تا امام‌زاده سیدصدرالدین(ع) و نیز تولید کلیپ و محتوای رسانه‌ای و انتشار در فضای مجازی از برنامه‌های عزاداری روز اربعین و دهه آخر صفر در استان اردبیل است.

انتهای پیام
captcha