برپایی ۶۰ موکب نمادین در بقاع متبرکه البرز
کد خبر: 4167204
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

برپایی ۶۰ موکب نمادین در بقاع متبرکه البرز

دبیر قرارگاه حضرت سیدالشهدا (ع) اوقاف و امور خیریه البرز از برپایی 60 موکب نمادین در بقاع متبرکه استان توسط هیئات مذهبی که نتوانستند در کشور عراق موکب برپا کنند خبر داد.

علی علی‌اکبری، دبیر قرارگاه حضرت سیدالشهدا (ع) اوقاف و امور خیریه البرز

علی علی‌اکبری، دبیر قرارگاه حضرت سیدالشهدا (ع) اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: مراسم عزاداری زائران بقاع متبرکه و هیئات عزاداری از امشب همزمان با شب اربعین حسینی با قرائت زیارت اباعبدالله الحسین (ع)، سخنرانی و مداحی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری و پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی به سوی بقاع متبرکه از ساعات آغازین صبح فردا شروع می‌شود، افزود: مراسم متمرکز استانی از ساعت هشت صبح از آستان مقدس امامزاده حسن (ع) آغاز و عزاداران با طی مسیر ۱۰ کیلومتر در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک تجمع پیدا کرده و عزاداری می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه در طول مسیر ۱۰ کیلومتری بیش از ۱۰۰ موکب توسط نهادها و هیئات مذهبی راه‌اندازی می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود در نهمین سال برگزاری تجمع جاماندگان اربعین حسینی در البرز ده ها هزار نفر شرکت کنند.

دبیر قرارگاه حضرت سیدالشهدا (ع) اوقاف و امور خیریه استان البرز یکی دیگر از برنامه‌های امسال را فراخوان به هیئات مذهبی دارای موکب دانست که نتوانسته‌اند در کشور عراق موکب برپا کنند تا موکب‌های نمادین خود را در قالب ایستگاه‌های صلواتی در بقاع متبرکه راه‌اندازی کنند.

وی اضافه کرد: در همین راستا در بقاع متبرکه شاخص استان بیش از ۶۰ موکب توسط مراکز افق و هیئات مذهبی راه‌اندازی می‌شود که در این موکب‌ها خدماتی همچون آرایشگاه، خیاطی، کفشدوزی و کفاشی، مشاوره، خدمات پزشکی و پذیرایی ارائه می‌شود.

علی‌اکبری با بیان اینکه در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) علاوه بر برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب یک غرفه با همکاری هیات ورزش‌های همگانی با موضوع جوانان دایر می‌شود، گفت: همچنین در این بقاع متبرکه پویش «من قرآن را دوست دارم» با هدف محکوم‌کردن هتک حرمت قرآن کریم در برخی از کشورها برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha