آمادگی برای ساماندهی نخبگان رسانه و فضای مجازی
کد خبر: 4166728
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
حجت‌الاسلام والمسلمین علی عماد تأکید کرد:

آمادگی برای ساماندهی نخبگان رسانه و فضای مجازی

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه، گفت: در بخش رسانه و فضای مجازی لازم است با همکاری مرکز رسانه حوزه، شاخص‌های ارزیابی دقیق و کارشناسی شده تعیین شود تا بر اساس آن بتوانیم استعدادهای برتر و نخبگان این حوزه را شناسایی و حمایت کنیم.

ارسال// آمادگی مرکز امور نخبگان حوزه برای ساماندهی نخبگان رسانه و فضای مجازیبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عماد در نشستی با حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رستمی، سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه، با اشاره به محورهای فعالیت مرکز امور نخبگان حوزه، اظهار کرد: شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان، حمایت معیشتی و توانمندسازی آنان در قلمرو استعداد و به کارگیری نخبگان برای نیازهای حوزه و نظام، چهار محور فعالیت‌های مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه جامعه مخاطب ما گروه‌های استعدادهای برتر، برگزیدگان و نخبگان هستند، گفت: استعدادهای برتر معمولا زیر چهل سال بوده و بالقوه دارای استعداد نخبگی هستند که از آن‌ها فعلیت و اثرگذاری چندانی انتظار نمی‌رود؛ بلکه باید شرایطی فراهم شود تا استعداد آنان شکوفا شود.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه نخبگان کسانی هستند که در شاخه‌های مرتبط با حوزه توانسته‌اند به فعلیت تام برسند، عنوان کرد: این افراد در کشور و حتی بین‌الملل توانسته‌اند اثرگذار باشند، یعنی در بحث تبلیغ در سطح ملی یا بین‌المللی و یا در مباحث آموزشی و پژوهشی و... اثرگذار هستند.

عماد با بیان اینکه مرتبه بعدی مفاخر حوزوی هستند یعنی اساتید و بزرگانی که در حوزه‌ای خاص به درجات ویژه دست یافته‌اند اما بدون مرجعیت هستند، یادآوری کرد: عرصه‌های اصلی که استعدادهای برتر و نخبگان در آن شناسایی و حمایت می‌شوند عبارت از آموزشی، پژوهشی، اخلاق و تربیت، تبلیغی و مدیریتی است که هر کدام شاخه‌های متعدد دارند.

عماد با اشاره به اینکه هر فرد می‌تواند با گذراندن مراحل شناسایی و جذب در هر عرصه که شامل شرط معدل در کنار مصاحبه عمومی و تخصصی، از امتیاز آن بهره‌مند شود، تصریح کرد: در برخی موارد سطح شرط معدل را کاهش دادیم که در این صورت باید امتیاز تخصصی بیش‌تر باشد تا کسر معدل جبران کند.

انتهای پیام
captcha