تلاش برای محرومیت‌زدایی روستاهای فارس
کد خبر: 4166473
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

تلاش برای محرومیت‌زدایی روستاهای فارس

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس با اشاره به عملکرد این معاونت در دولت سیزدهم گفت: معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس پیشتاز در اجرای طرح‌های توسعه و محرومیت‌زدایی روستایی است.

فرج‌الله نصیری، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، فرج‌الله نصیری، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس امروز، 11 شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد این معاونت در دولت سیزدهم گفت: این معاونت پیشتاز در اجرای طرح‌های توسعه و محرومیت‌زدایی روستایی است.

وی ادامه داد: از سال 1400 تاکنون بنیاد مسکن استان فارس مبادرت به مقاوم‌سازی 23 هزار و 121 واحد مسکونی روستایی کرده است که مقاوم‌سازی این واحدهای مسکونی با بهره‌گیری از تسهیلات کم‌بهره دنبال شده است.

نصیری در ادامه از بازسازی یک هزار و 280 واحد مسکونی خسارت دیده از حوادث خبر داد و گفت: این واحدهای مسکونی نیز با دریاف وام‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی در حال بازسازی و بهسازی است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس بیان کرد: بنیاد مسکن استان فارس در سال‌های اخیر همچنین مبادرت به بازسازی و تعمیر دو هزار و 447 واحد مسکونی کرده که در حوادث طبیعی دچار خسارت شده بودند.

وی شمار واحدهای بازسازی شده بعد از حوادث که کاملا تخریب شده بودند و از نو ساخته شده‌اند را 836 واحد اعلام کرد و گفت: مبلغ تسهیلات وام‌های بلاعوض برای واحدهای تعمیری یک هزار و 224 میلیارد ریال و مبلغ تسهیلات وام‌های واحدهای مقاوم‌سازی شده در استان فارس 16 هزار و 113 میلیارد ریال است.

انتهای پیام
captcha