پاکدامنی و حیا جزو صفات عبادالرحمان است
کد خبر: 4166286
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
امام جمعه موقت شیراز:

پاکدامنی و حیا جزو صفات عبادالرحمان است

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی با بیان اینکه اسلام به دنبال جامعه‌ای پاک است، رعایت حجاب و عفاف را مایه مصونیت دختران و پسران دانست و افزود: پاکدامنی و حیا جزو صفات عبادالرحمان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 10 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به در پیش‌رو بودن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین یک کنگره عظیم انسانی است.

وی ضمن تقدیر از مردم سخاوتمند و میهمان‌نواز عراق در پذیرایی از زائران اربعین حسینی افزود: مراسم اربعین دفاع از فضیلت‌ها و مبارزه با رذیلت‌ها است.

رضوی اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری آیات قرآن کریم گفت: خداوند 12 خصوصیت را برای بندگان خاص خود یعنی عبادالرحمان در سوره فرقان بیان کرده است.

امام جمعه موقت شیراز برخی از این خصوصیت‌ها را برشمرد و افزود: بندگان خاص خداوند خاشع و متواضع هستند، با جاهل درگیر نمی‌شوند، اهل نماز شب و عبادت خالص هستند، از خداوند خوف و ترس دارند، اهل افراط و تفریط نیستند، موحد هستند و به احدی جز خدا کرنش نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه عبادالرحمان اهل شرارت و آدم‌کشی نیستند، گفت: این افراد پاکدامن و با عفت هستند، به حق و حقوق دیگران احترام می‌گذارند، انسان‌های بزرگواری هستند و چشم بینا و گوش شنوا دارند و هنگام برخورد با آیات پروردگار، آن را می‌بینند و نسبت به خانواده خود بی‌تفاوت نیستند.

ضرورت ترویج خصلت‌های عبادالرحمان

رضوی اردکانی بر ضرورت ترویج خصلت‌های عبادالرحمان در جامعه تأکید کرد و در عین حال این نکته را یادآور شد که جمهوری اسلامی نمی‌خواهد کسی را به زور به بهشت بفرستد و خیر خانواده‌ها را می‌خواهد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه اسلام به دنبال جامعه‌ای پاک است، رعایت حجاب و عفاف را مایه مصونیت دختران و پسران دانست و افزود: پاکدامنی و حیا جزو صفات عبادالرحمان است.

وی با تصریح اینکه بی‌عفتی و بی‌عصمتی و زنا، جزا و عقوبت سختی دارد، گفت: افراد بی بند و بار و شهوت‌ران، دو برابر عذاب متوجه آن‌هاست، چون حرمت‌شکنی کرده‌اند لذا جمهوری اسلامی مقابله بی‌عفتی می‌ایستد و اجازه ترویج آن را نمی‌دهد.

رضوی اردکانی در ادامه ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تصریح کرد: دشمن تصور می‌کند با حمله به حرم مطهر شاهچراغ(ع) کاری کرده است در صورتی که چنین نیست و کسی نمی‌تواند عشق به خاندان عصمت و طهارت(ع) را از ملت ایران بگیرد.

امام جمعه موقت شیراز همچنین به عضویت ایران در دو پیمان جهانی شانگهای و بریکس اشاره و آن‌ها از اقدامات شاخص دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: اگرچه آثار این‌ها فوری نیست اما این کار، هنر دولت بود.

وی با بیان اینکه اقدامات عظیمی در دولت سیزدهم رخ داده است که به دلیل برخی گرانی‌ها جلوه نمی‌کند، در حالی که قدم‌های این دولت از چندین دولت گذشته چه در صحنه اقتصادی و سیاسی و چه نظامی بلندتر و اثرگذارتر بوده است، ایجاد بیش از یک میلیون شغل، ساخت یک میلیون و ٩٠٠ هزار مسکن، احیای ٣٥٠٠ کارخانه راکد و تعطیل و از سرگیری مهم‌ترین پروژه عسلویه (فاز١١) که تا ٢٠ سال تعطیل بود را از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم برشمرد.

بهره‌برداری از پروژه عظیم آزادراه شیراز به اصفهان 

رضوی اردکانی با یادآوری اینکه شاهد افتتاح و بهره‌برداری چند هزار پروژه مهم در حوزه‌های فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها و ...در هفته دولت امسال بودیم، گفت: پروژه عظیم آزادراه شیراز به اصفهان نیز طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

امام جمعه موقت شیراز یادآور شد: دولت‌های گذشته اعلام می‌کردند که در شرایط تحریم امکان فروش نفت نداریم اما با عزت و قدرت، امروز ٢.٥ میلیون بشکه نفت تولید می‌شود که ١.٥ میلیون بشکه آن صادر می‌شود که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی همچنین با ذکر این نکته که دولت سیزدهم هیچ طرحی را رها نکرده و هزاران طرح نیمه تمام را احیا کرده است، گفت: متأسفانه قلم‌های مسموم شب و روز برای به زمین زدن این دولت تلاش می‌کنند و در تهران جلسه می‌گیرند.

رضوی اردکانی با تأکید بر اینکه در صورتی که ارزش پول ملی حل شود، مسئله گرانی هم حل می‌شود، افزود: دولت سیزدهم با عزت توانست پول‌های بلوکه شده در کره و عراق را برگرداند.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه سخنان خود از عملکرد بهزیستی فارس انتقاد کرد و افزود: متأسفانه بهزیستی استان فارس دچار سوءمدیریت است چرا که وضعیت آسایشگاه معلولان و سالمندان خوب نیست. پارتی بازی و کاغذ بازی موجب شده تا یک معلول ماه‌ها برود و بیاید و نهایتا هم به او بگویند مشمول دریافت خدمات معلولیت نمی‌شوی.

وی از نمایندگان استان، رئیس سازمان بهزیستی کشور و استاندار فارس خواست تا این موضوع را پیگیری و بازدید میدانی از وضعیت آسایشگاه‌ها و خانه سالمندان فارس داشته باشند.

رضوی اردکانی در پایان از زحمات استاندار فارس قدردانی کرد و افزود: دلسوزتر و پاکدست‌تر از استاندار فعلی فارس طی این ۴۴ سال در این استان نداشته‌ایم که از همین تریبون از ایشان بابت خدمت شبانه روزی تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha