تفکر، وظیفه مخاطبان در برابر هر پیامی است
کد خبر: 4164873
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

تفکر، وظیفه مخاطبان در برابر هر پیامی است

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی هیچ نقطه مثبتی ذکر نمی‌کند و همواره منفی‌ها که بخشی تحریف و دروغ است و بخشی هم نقصی هست که چند برابر نشان می‌دهند، گفت: وظیفه مخاطبان در برابر هر پیامی، تفکر است.

حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی امروز، سوم شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر انزلی ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: تفکر از ویژگی‌های منحصر به فرد انسان است و در موجودات دیگر نیست و متأسفانه علی‌رغم اینکه بسیار مورد تأکید است کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با استناد به فرمایشی از امام حسن(ع) مبنی بر «أُوصیکُمْ بِتقوَى اللهِ وإدامَةِ التَّفکُّرِ، فإنَّ التَّفکُّرَ أبو کلِّ خیرٍ و أُمّهُ»، افزود: این امام همام امام در این فرمایش همه ما را امر به رعایت تقوای الهی می‌کنند و نکته دیگر توصیه به ادامه تفکر است.

امام جمعه بندرانزلی گفت: گاهی اوقات انسان خیلی از کارها را بدون تفکر انجام می‌دهد، حرف‌هایی می‌زند و چیزهایی را بدون فکر کردن قبول می‌کند. امروز دنیایی است که با وجود ابزار و رسانه‌های مختلف دست دشمنان و جبهه باطل برای تردید افکنی و شبهه‌افکنی و یاس آفرینی در جوامع انسانی خصوصا در جوامع اسلامی به‌ویژه جامعه ما بسیار گسترده است. در فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه هیچ نقطه مثبتی ذکر نمی‌کنند و همواره منفی‌ها که بخشی تحریف و دروغ است و بخشی هم نقصی هست که چند برابر نشان می‌دهند.

امام جمعه بندر انزلی به وظیفه مخاطبان در این رابطه طبق بیان امام حسن مجتبی(ع) اشاره و تأکید کرد: وظیفه مخاطبان در برابر هر پیامی، تفکر است. مخاطب باید فکر کند این حرفی که دشمن می‌زند حرف درستی است یا نادرست؟ چه هدفی را دنبال می‌کند؟ اگر انسان طالب خیر باشد امام مجتبی(ع) می‌فرماید در کنار رعایت تقوا ملزم بودن به تفکر برای شما بالاتر از هر خیری است.

شمس‌الدین ضمن تبریک هفته دولت که با شهادت شهیدان رجایی و باهنر نامگذاری شده، تصریح کرد: هفته دولت فرصتی است که هر دولتی در این ایام برای ارزیابی و تحلیل اقداماتی که انجام داده هم گزارش بدهد و هم فرصتی است تا منتقدین و رسانه‌ها اقدامات دولت‌ها را در یک سال گذشته مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه در این ۴۴ سال هرجایی مردم هوشیار بودند دشمن موفق نشده خصوصا در اغتشاشات گذشته، افزود: امیدواریم در روزهای پیش رو اگر دشمن بنای ایجاد ناامنی در جایی دارد هم مسئولین هم مردم این حرکت‌ها را در نطفه خفه کنند تا دشمن فرصت پیدا نکند این دستاوردهایی که در این دو سال با زحمت و تلاش و تحمل فشارها و سختی‌ها توسط مردم به‌دست آمده آسیب ببیند.

امام جمعه بندرانزلی گفت: افزایش‌هایی که در بخش‌های مختلف فعالیت دولت شاهد هستیم که گزارش‌های آن‌ را صدا و سیما مرتب اعلام می‌کند، این‌ها دستاوردهای کمی نیستند اما هیچ کدام از این دستاوردها را دشمنان ما اعلام نمی‌کنند، اگر هم جایی از آن را اعلام کنند با یک قصد تخریبی مطرح می‌کنند لذا باید توجه داشته باشیم و هوشیار باشیم، اینکه امام مجتبی(ع) می‌فرمایند «أُوصیکُمْ بِتقوَى اللهِ وإدامَةِ التَّفکُّرِ» یعنی انسان مؤمن همیشه باید در مواجهه با مسائل و اخبار و شرایط مختلف اجتماعی و سیاسی و زندگی فردی و اجتماعی همیشه با معیار و چراغ تفکر و تعقل پیش برود و فریب دشمن را نخورد این خیلی مهم است.

شمس‌الدین تصریح کرد: دشمن سعی می‌کند یأس آفرینی و ناکارآمدنمایی کند، یکی از شعارهای دشمن در طول این ۴۴ سال بعد از انقلاب این است که نظام اسلامی کارآمد نیست، با وجود این‌همه پیشرفت و موفقیت ناکارآمدنمایی می‌کند، ما باید حواسمان جمعه باشد، جوان‌ها و خانواده‌های ما باید حواسشان جمع باشد و فریب دشمن را نخورند.

امام جمعه بندرانزلی تأکید کرد: نقایص را کتمان نمی‌کنیم، کسی نیست که بگوید در هیچ جا نقص نداریم، همه نقایص باید برطرف شود. نکته مهم این است که این حرکت و روند حرکت رو به موفقیت و پیشرفت بسیار بالاتر از حد تصوری است که کشورهای دیگر حتی خود ما انجام می‌دادیم.

انتهای پیام
captcha