اعلام نتایج مسابقات بین‌‌المللی قرآن سنگال
کد خبر: 4164524
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

اعلام نتایج مسابقات بین‌‌المللی قرآن سنگال

دومین دوره جایزه بزرگ بین‌المللی قرآن کریم سنگال در رشته حفظ با اعلام نتایج برترین‌ها به کار خود پایان داد و شرکت‌کننده مراکش رتبه نخست این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از موراکوورلد نیوز، مسابقات قرآن شیخ احمدو بامبا در شهر مذهبی توبا در سنگال در دو رشته حفظ و قرائت قرآن کریم برگزار شد. 
 
رسانه‌های دولتی مراکش گزارش دادند حمزه سابو جایزه بزرگ 10 هزار دلاری را در رشته حفظ کل قرآن کریم این مسابقات بدست آورد.
 
 مراسم اهدای جوایز که روز دوشنبه، 21 آگوست برگزار شد و شرکت‌کنندگانی از کشورهای سنگال، مراکش و ترکیه رتبه‌های برتر را کسب کردند.
 
جایزه بزرگ بین‌المللی قرآن کریم شیخ احمدو بامبا به دنبال تقویت نقش مدارس قرآنی در شکل دادن به آموزش جوانان مسلمان است. این مسابقه با تقویت برنامه‌های مدارس قرآنی و تقویت قابلیت‌های آموزشی، با هدف تلفیق آموزه‌های سنتی با رویکردهای آموزشی معاصر برگزار می‌شود.
 
 خادم ندیایه، قاری سنگالی مقام دوم را کسب کرد و مقام سوم به محمد حیزان شرکت کننده ترکیه‌ای رسید.
همچنین مصطفی ندجینگ، بای صالح و ژیل گیه از سنگال در بخش حفظ کل قرآن با تجوید (تلفظ صحیح) و تفسیر، شایسته تقدیر معرفی شدند.
 
علاوه بر این، در این مسابقه به حافظان برتر 10 جزء پایانی قرآن کریم جوایزی اهدا شد. برندگان این بخش، شرکت‌کنندگان سنگالی عبدو احد نیانگ، سرژ مدکر و الحاج بارا امباکی بودند.
 
جایزه بزرگ بین‌المللی قرآن کریم شیخ احمدو بامبا نه تنها به عنوان بستری برای تجلیل از دستاوردهای استثنایی، بلکه به عنوان ابزاری برای تقویت روابط نزدیک بین مراکز مذهبی و مؤسسات اسلامی عمل می‌کند. هدف برگزارکنندگان از گسترش دامنه مسابقات، تشویق به مطالعه و تدبر همه جانبه در قرآن کریم و در عین حال شناسایی استعدادهای برجسته در مقیاس جهانی است. این رویداد سالانه یادآور تأثیر ماندگار آموزه‌های شیخ احمدو بامبا و طنین بینش معنوی او در قلب مسلمانان این منطقه است. 
انتهای پیام
captcha