تجلیل وزیر کشور از خانواده شهدای مدافع حرم و امنیت
کد خبر: 4163903
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

تجلیل وزیر کشور از خانواده شهدای مدافع حرم و امنیت

وزیر کشور امروز، ۳۰ مردادماه در یکصد و هفدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) از جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم و امنیت تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، یکصد و هفدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) امروز، ۳۰ مردادماه با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) و جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم در محل سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که ویژه تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت برگزار شد، سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد اربعین حسینی طی سخنانی اظهار کرد: جلسه امروز ستاد مزین به وجود خانواده‌های شهدا با محوریت شهدای امنیت است. حضور ایشان را خیر مقدم عرض کرده و معتقدیم کاری که با نام و یاد شهدا آغاز شود، حتما عنایت حضرت ولیعصر(عج) را مشمول خود خواهد کرد.

وی افزود: بنا به خواست مردم و زائران امام‌حسین(ع) قرار شد که حماسه اربعین حسینی و شروع حرکت زائران به نیت و نیابت از شهدای امنیت باشد یعنی هم شهدای امنیت ملت عراق و هم شهدای امنیت ایران اسلامی و هم همه شهدای مدافع امنیت، شهدای فاطمیون، زینبیون و حیدریون و ان‌شاالله این حرکت فرهنگی بتواند گوشه‌ای از قدرشناسی این عزیزان را رقم بزند.

میراحمدی تصریح کرد: جلسه ستاد امروز در دو بخش تجلیل از خانواده شهدا با حضور وزیر کشور و سپس، جلسه رسمی ستاد مرکزی اربعین کار خود را آغاز خواهد کرد.

همچنین، در این جلسه، همسر شهید مدافع حرم، حسین مرادی طی سخنانی به نمایندگی از خانواده‌های شهدای حاضر در جلسه، اظهار کرد: خداقوت ویژه دارم خدمت همه دست‌اندرکاران راهپیمایی اربعین حسینی که از چندین ماه قبل زحمت می‌کشند تا این اجتماع بزرگ به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی افزود: جمع مؤمنان در مراسم اربعین حضور دارند و به تأسی از اسیران کربلا در این‌مسیر حضور پیدا می‌کنند و امام‌حسین(ع) را زیارت می‌کنند. خون عاشورائیان نسل به نسل ادامه پیدا کرده و امروز مردان و زنان ما برای حفظ ارزش‌ها از بذل خون خود دریغ نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم اربعین امسال نیز با همه زحماتی که کشیده می‌شود همچون گذشته با قوت و قدرت برگزار شود و صدای آن با قدرت فراوان به گوش جهانیان برسد. دشمنانی که قصد ضربه زدن به انقلاب ما را دارند بدانند درمانده و بیچاره خواهند بود و هیچ‌گاه به نیات خود نمی‌رسند.

در ادامه احمد وحیدی، وزیر کشور نیز طی سخنانی بیان کرد: جلسه امروز ما سکینه خاصی به برکت وجود خانواده شهدا دارد. عزیزانی که پرچم‌داران عزت و افتخار ملت و دنبال‌کنندگان راه زینب کبری(س) هستند.

وی افزود: جامعه ما زنده است، چون یاد شهدا در آن زنده است و بالنده است، چون به وجود خانواده‌های شهدا افتخار می‌کند. خدا را شاکریم که از این نعمت برخورداریم و در‌ پناه کاروان حسینیان امروز قافله شهدای انقلاب اسلامی همچنان جریان قافله‌سالار کاروان کربلا را تا ظهور مهدی موعود(عج) ادامه دا‌ده‌اند.

وحیدی تصریح کرد: امیدوارم ما نیز رهروان راه شهدا باشیم. شهدای امنیت و شهدای حرم هر دو یکی هستند و به تعبیر شهید سلیمانی که فرمود اینجا همام حرم است، یعنی شهید مدافع امنیت شهید مدافع حرم نیز است؛ لذا امیدواریم به برکت همه شهدا بتوانیم این راه را ادامه دهیم. اگر شهدا نبودند راه کربلا و نجف بسته بود.

وی اظهار کرد: بزرگترین جریان حرکت انسانی به برکت وجود شهدای بزرگوار راه افتاد و ما در همه ابعاد مدیون آن‌ها هستیم. ما باید بدانیم این راه را شهدا برای ما باز کردند و ما نیز باید با همان سلوک شهدا در این راه قدم برداریم. امیدوارم به برکت خون شهدا و این ایام ویژه، بتوانیم در این راه گام برداریم.

وزیر کشور تصریح کرد: توفیق خدمت و حرکت در راه شهدا توفیق بزرگی است که خداوند به ما عطا کرده و باید با تمام وجود خدا را شاکر باشیم که در راه زائران حسینی اندک خدمتی داشته باشیم. باید نشان دهیم که چگونه یاری ما در خدمت این کاروان بزرگ است.

یادآور می‌شود، در ادامه این جلسه، با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور از خانواده شهدای مدافع حرم و امنیت حاضر در جلسه همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس، شهید آرمان علیوردی، شهید روح‌الله عجمیان، شهید شعبان نصیری، شهید حمید طباطبایی‌مهر، شهید جلال ملک محمدی، شهید محمدحسین مرادی، شهید ابوالفضل سرلک و شهید ابوالفضل نیکزاد تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha