رسانه نقش بزرگ تربیتی در جامعه دارد
کد خبر: 4161208
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
استاندار لرستان:

رسانه نقش بزرگ تربیتی در جامعه دارد

فرهاد زیویار با بیان اینکه رسانه نقش بزرگ تربیتی در جامعه دارد، گفت: خبرنگاری و رسانه می‌تواند جریان‌سازی داشته باشد و سبک زندگی را براساس الگوهای مورد نظر ما کمرنگ و یا پررنگ کند.

رسانه نقش بزرگ تربیتی در جامعه داردبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، ۱۷ مردادماه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، ضمن تبریک این روز گفت: اصحاب رسانه آگاهی‌دهنده و جریان‌ساز هستند. موضوع رسانه و اطلاع‌رسانی در کلیه امور اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیازمند به دانش است که خوشبختانه رسانه‌های لرستان به این دانش آگاهی دارند.

وی با بیان اینکه با وجود لزوم حمایت رسانه و انتقادات موجود از عدم توجه بر رسانه، اما طلایی‌ترین و سالم‌ترین اخبار در این مرز و بوم به قلم می‌آید، افزود: یکی از نکاتی که خبرنگاران باید نسبت به آن توجه داشته باشند، اطلاع پیدا کردن از خبر دقیق و صحیح راجع به وقایع است.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت بیان اخبار امیدبخش و خوب از تریبون‌های رسمی اظهار کرد: درست نوشتن، صحیح نوشتن و به وقت نوشتن جزو نکاتی است که باید راجع به آن احساس مسئولیت کنیم.

زیویار با اشاره به نقش بنگاه‌های خبررسانی نظام سلطه در جریان‌سازی رسانه‌ای گفت: خبرنگاری و رسانه می‌تواند جریان‌سازی داشته باشد و سبک زندگی را براساس الگوهای مورد نظر ما کمرنگ و یا پررنگ کند. بیان حق به معنای آن نیست باب میل یک مسئول قلم‌فرسایی کنیم، بلکه ادا کردن حق است و مردم و مسئولان نیز یکی از اجزای این حق هستند.

وی با بیان اینکه صحنه کار خبرنگاران یک کارزار با مخاطبان متعدد است، اضافه کرد: کار خبرنگار در بعضی از بخش‌ها مانند رزم در جنگ است به معنای پیچیده‌تر در یک جنگ ترکیبی است، چراکه دشمن را در مقابل خود ندارد. جامعه رسانه نقش بزرگ تربیتی در جامعه دارد و این قداست مأموریت اصحاب رسانه را بیشتر می‌کند و خبرنگاری شباهت زیادی با رسالت انبیا دارد.

زیویار با بیان اینکه روز خبرنگار به یمن جانفشانی کسی نامگذاری شده که برای کاری که آن را مقدس می‌دانسته از فدا کردن جانش نیز دریغ نکرده است، افزود: کار خبرنگاری کاری سخت و پیچیده است و قدردان زحمات همه خبرنگاران استان هستیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه روز خبرنگار صرفاً به اسم شخصیتی که کار حرفه‌ای انجام داده نام‌گذاری نشده‌ است، اضافه کرد: مانند دیگر مناسبت‌ها همچون روز زن که روز بالاترین شخصیتی است که می‌تواند برای همه زنان کشور  الگو باشد و یا روز مرد برای مردان، انتخاب‌ها به دقت انجام شده براساس محاسبات دنیایی شکل نگرفته، بنابراین باید سعی کنیم اگر در موقعیت تبیین این روزها قرار می‌گیریم به معنای واقعی حق این روز را ادا کنیم.

انتهای پیام
captcha