مهندسی فرهنگی و مبارزه با یأس آفرینی دشمنان رسالت خبرنگاری است
کد خبر: 4161176
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

مهندسی فرهنگی و مبارزه با یأس آفرینی دشمنان رسالت خبرنگاری است

استاندار همدان گفت: دشمن به دنبال ایجاد واگرایی بین افراد ابتدا در خانواده و سپس در جامعه است که این فرهنگ سازی و مقابله با ترفند موذیانه دشمن که نوعی مهندسی فرهنگی است، رسالت خبرنگاری است.

حضور استاندار همدان در ایکنابه گزارش ایکنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان، امروز ۱۷ مردادماه با حضور در دفتر ایکنا به مناسبت روز خبرنگار، ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار و به ویژه شهید صارمی، اظهار کرد: خبرنگاری حرفه سختی است که در راه انجام وظیفه در حوادث و رخداد، حوادث طبیعی در جنگ‌ها و اغتشاشات رنج‌هایی می‌برند.

وی افزود: یکی از افتخارات همدان این است که در خبرنگاری ظرفیت بالایی دارد، نیروی جوان و پا به کار در این حوزه به این معنا نیست که رو به ازدیاد است و این ظرفیت همیشگی و ثابت است، شاید در آينده این مهم همچون امروز برجسته نباشد، لذا باید به آنها توجه شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در عرصه خبررسانی در مقابله و مواجهه با جنگ دشمن و سیاه نمایی‌های که تمام تلاش خود را برای ایجاد نا امیدی به کار گرفته‌اند ایستاده‌ایم، توضیح داد: با درس گرفتن از تعالیم ارزشمند قرآن کریم، فرهنگ ایثار و صبر و استقامت، در بین مردم ما سابقه طولانی دارد. 

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران در اثنای کار خود هم باید از لحاظ حرفه‌ای سطح خود را بالا برده و هم تحصیلات خود را ادامه دهند، یادآور شد: خبرنگار ما باید بتواند ذائقه مردم را شیرین کند متاسفانه بنا به القائات دشمن و فضای مجازی تلاش می‌شود تا تمایل مردم به اخبار منفی و پذیرش آن بیشتر شود، به گونه‌ای که واکنش ما در قبال اخبار مثبت با دید تردیدگونه است و این نوع اخبار را سخت تر قبول می‌کنیم.

استاندار همدان بیان کرد: در راستای اصلاح فرهنگ عمومی که از وظایف اصحاب رسانه است بر ترویج فرهنگ مبتنی بر قرآن، اسلامی و ملی تلاش کنیم. ذات پاک ایرانی و احکام نورانی قرآن توانسته به هم جذب شود و فرهنگ ایرانی و اسلامی رقم بخورد که نمونه آن در سختی‌ها و نوع‌دوستی و دلسوزی مردم برای همدیگر نمودار می‌شود.

وی اشاره کرد: دشمن به دنبال ایجاد واگرایی بین افراد ابتدا در خانواده و سپس در جامعه است که این فرهنگ سازی و مقابله با ترفند موذیانه دشمن که نوعی مهندسی فرهنگی است، رسالت خبرنگاری است.

قاسمی فرزاد گفت: از این رو نگاه مسئولان به خبرنگاران باید ویژه باشد، هر یک از خبرنگاران را باید در قالب یه سرمایه بزرگ نگاه کرد و آنها را در مسیری قرار داد که رشد اجتماعی خود را دنبال کنند.

انتهای پیام
captcha