هتاکان به حریم همسر شهید مدافع حرم اراکی بازداشت شدند
کد خبر: 4160440
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳

هتاکان به حریم همسر شهید مدافع حرم اراکی بازداشت شدند

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دو متهم اهانت به همسر شهید مدافع حرم یک زوج هستند که در همان روز چهارشنبه،11 مرداد بازداشت شدند.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی، رئیس این مجموعه در استان، اظهار کرد: در خصوص اتفاقات عصر تاسوعای حسینی و همچنین هتک حرمت به همسر شهید مدافع حرم، شورای تأمین و دستگاه‌های نظارتی مجموعه حاکمیت، نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و ... پای کار بودند تا متهمان و مجرمان این دو واقعه شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شوند.

وی افزود: در نهایت روز ۱۱ مردادماه براساس دستور جلب از پیش صادر شده از سوی دادستان، متهمان توسط ضابط این ۲ پرونده شناسایی و عده‌ای جلب و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: در خصوص اهانت به همسر شهید مدافع حرم، دو متهم اهانت به این خانواده که یک زوج بودند در همان روز چهارشنبه، 11 مرداد که روز تعطیل بود، بازداشت شده و اکنون نیز در بازداشت هستند.

موسوی اضافه کرد: متهمان حادثه تاسوعا و هتک حرمت مقدسات حسینی نیز تا حدود ۱۸ نفر شناسایی و نامبرده شده‌اند، اما تاکنون ۵ نفر جلب و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند. این پرونده در ۱۱ مرداد واصل شده و دستور بازداشت با قرار تأمین قانونی صادر شده و متهمان اکنون در بازداشت هستند.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی با قوت هرچه تمامتر باقی متهمان را نیز شناسایی کرده و برخورد قاطع با آنها صورت خواهد گرفت، شاید مجازاتی که برای این متهمین اعمال می شود انتظارات را برآورده نکند. ابزار دست ما قانون است و این قانون فصل‌الخطاب همگان است، نباید انتظار برخورد خارق‌العاده و فرا قانونی از دستگاه قضایی وجود داشته باشد، بلکه همه اقدامات طبق قانون و عادلانه و به دور از هیجانات در سریعترین زمان ممکن انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha