نهضت امام حسین(ع) تفکیک کننده اسلام نبوی از اسلام‌های دروغین بود
کد خبر: 4159774
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
دستیار استاندار گلستان در امور اهل‌سنت:

نهضت امام حسین(ع) تفکیک کننده اسلام نبوی از اسلام‌های دروغین بود

آخوند خوجملی با بیان اینکه واقعه کربلا برای اسلام آبرو خرید، گفت: نهضت امام حسین(ع)، تفکیک کننده اسلام نبوی از اسلام‌های دروغین بود و این عزت را مدیون امام حسین(ع) و واقعه عاشورا می‌دانیم.

آخوند خوجملی دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در نشست علمای اهل تسنن و اهل تشیع که امروز، ۱۰ مرداد در حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد، با موضوع احیای سنت نبوی در اندیشه امام حسین(ع) با بیان این مطلب گفت: امام حسین(ع) وقتی احساس کرد که اسلام در معرض خطر قرار گرفت، خود، خانواده و یارانش را فدا کرد تا دین اسلام زنده بماند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امام حسین(ع) را چراغ هدایت برای تشخیص مسیر حق از باطل دانست وگفت: عزداران مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) آگاه باشند که برپایی این مراسم صرفاً برای گریستن برای شهادت مظلومانه آن حضرت نیست، هرچند که این موضوع نیز در روایات بسیار مورد سفارش قرار گرفته است و هر قطره اشکی برای مظلومیت آن حضرت ریخته شود از ثواب بالایی نزد خداوند متعال برخوردار است.

حجت‌الاسلام گرزین بیان کرد: احیای روح دین در جامعه و امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین اهداف قیام امام حسین(ع) بود؛ لذا بهتر است که مردم با بصیرت و بینش کافی در مجالس عزاداری آن حضرت حضور یابند و همچنین، به‌منظور ارتقاء بصیرت عاشورایی بخشی از وقت خود را به نشستن در پای منبر روحانیون و مبلغان اختصاص دهند.

آخوند ابوبکر خوجملی، دستیار استاندار در امور اهل‌سنت با اشاره به اینکه واقعه عظیم کربلا و قیام امام حسین به عنوان یکی از نقاط عطف مهم تاریخ اسلام است، بیان کرد: امام حسین(ع) تمام خانواده و یارانش را به میدان جنگ برد که تعلق خاطر نداشته باشد و در برابر خداوند جان و مال خود و خانواده خود را فدا کرد.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل‌سنت تصریح کرد: نام مبارک امام حسین و یارانش تا روز قیامت با شور و اشتیاق در میان جامعه مسلمان و غیر مسلمان پا بر جاست.

وی قرآن را خط قرمز مسلمانان عنوان و بیان کرد: اگر در کشوری که مدعی آزادی است این گونه اهانت‌ها رخ دهد موجب انزجار مسلمان می‌شود، لذا مسلمانان وظیفه دارند برای حفاظت از این کتاب آسمانی بیش از گذشته تلاش کنند.

وی گلستان استان وحدت و مبنای وحدت در استان اشتراکات از جمله ائمه اطهار است، گفت: مکاتب اهل‌سنت، امام حسین را شهید و مظلوم و قاتلان او را ستمگر می‌دانند، لذا با پیروی از سیدالشهدا که انقلاب اسلامی در حال حرکت به سمت جلو و تحقق پیشرفت است.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل‌سنت گفت: واقعه کربلا برای اسلام آبرو خرید. نهضت امام حسین، تفکیک کننده اسلام نبوی از اسلام‌های دروغین بود. اگر جستجویی در شهر‌ها و روستا‌های ما انجام دهید خواهید دید که ما اهل‌سنت، اسم فرزندان خود را حسین، فاطمه، رضا و اهل‌بیت(ع) می‌گذاریم.

انتهای پیام
captcha