کتاب با راوی زن درباره جنگ سوریه کم داریم
کد خبر: 4159415
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
در نشست «ماهرخ» بیان شد:

کتاب با راوی زن درباره جنگ سوریه کم داریم

نشست کتاب ماهرخ در کافه لید برگزار شد.

به گزارش ایکنا نشست کتاب ماهرخ با حضور جمعی از علاقه‌مندان و اهالی کتاب و رسانه در کافه لید برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهشید اسماعیلی نویسنده کتاب گفت:‌ این کار در زمستان سال 1399 توسط انتشارات به من پیشنهاد شد. دلیل اینکه من پیشنهاد ناشر را پذیرفتم این بود که موضوع مورد نظر موضع بکر و تازه‌ای بود و به همین دلیل علی‌رغم اینکه تجربه‌ای در زمینه خاطره‌نویسی نداشتم این پیشنهاد را قبول کردم. اولین رمانی که من نوشتم در خصوص زنان در دوران جنگ بود که هنوز چاپ نشده است.

وی افزود: این کتاب در سه بخش نوشته شده؛ بخش اول کتاب درباره روزهای وطن است که از بدو تولد خانم حسینی تا زمان ازدواج او را روایت می‌کند. به گفته نویسنده این بخش از زندگی خانم حسینی به این دلیل آورده شده که نشان‌ دهد او یک خانم عادی هستند و در هیچ جبهه خاصی فعالیت نمی‌کند و به شکلی اتفاقی به اصرار مادر با آقایی فلسطینی ازدواج می‌کند و به سوریه می‌رود. در بخش دوم، روایت زندگی یازده ساله او در سوریه تا قبل از جنگ است. در این بخش ما با جامعه سوریه و با فلسطینی‌های ساکن سوریه آشنا می‌شویم و ماجرای تولد چهار فرزند راوی روایت می‌شود. در بخش سوم کتاب که روایت روزهای جنگ است عواملی که موجب شروع جنگ شدند را از زبان خانم حسینی می‌خوانیم.

اسماعیلی افزود: درباره جنگ سوریه کتاب‌های زیادی داریم ولی تقریبا در اکثر آن‌ها جنگ را از دیدگاه مردان می‌بینیم ولی در «ماهرخ» جامعه دوران جنگ را از نگاه یک مادر با ترس‌های مخصوص به خود مشاهده می‌کنیم. در این کتاب دغدغه‌های راوی را به عنوان یک مادر و یک زن ایرانی مشاهده می‌کنیم که وارد یک فرهنگ متفاوت شده و این باعث می‌شود موضوع ماهرخ موضوع بکر و تازه‌ای باشد.

انتهای پیام
captcha