اهدای دو هزار واحد خون از سوی همدانی‌ها در دهه اول محرم
کد خبر: 4159381
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

اهدای دو هزار واحد خون از سوی همدانی‌ها در دهه اول محرم

مدیر‌کل انتقال خون استان همدان با اشاره به استقرار دو تیم سیار خونگیری در طول دهه اول محرم در شهرستان‌های رزن، کبودرآهنگ، ملایر و همدان از اهدای یک هزار و ۹۴۴ واحد خون در این ایام خبر داد.

افشین محمدی مدیر کل انتقال خون استان همدانافشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه در طول دهه اول محرم، مردم استان همدان یک هزار و ۹۴۴ واحد خون در قالب طرح نذر خون اهدا کردند، گفت: این میزان اهدای خون در سال گذشته یک هزار و ۲۷۲ واحد بود که امسال با رشد ۷۰۰ واحدی روبه‌رو بودیم.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ هزار و ۷۸۴ واحد خون در استان اهدا شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۷ درصدی روبه‌رو بوده است.

محمدی همچنین از ارسال چهار هزار و ۸۰۵ واحد خون به سایر استان‌ها خبر داد و گفت: با توجه به نیازهای روزانه سایر استان‌ها و مازاد نیاز استان همدان، بیش از چهار هزار واحد خون به استان‌های تهران، بندرعباس، زاهدان ارسال شده است. تمامی بیمارستان‌های استان را پوشش صد‌درصدی داده‌ایم و در حال حاضر هیچ‌گونه نیازی نداریم و با توجه به خونگیری‌ها جواب‌گوی نیازهای روزانه در تمامی گروه‌های خونی هستیم. البته باید توجه داشت نیاز به گروه خونی روزانه بوده و نباید به دوره و دهه خاصی محدود شود.

انتهای پیام
captcha