بیش از ۲ هزار بیمار کرمانی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند
کد خبر: 4159159
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

بیش از ۲ هزار بیمار کرمانی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه در سه‌ماهه امسال حدود شش میلیارد تومان در حوزه درمان مددجویان کرمانی هزینه شده است، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۳۸ بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند.

ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ضمن تشریح خدمات ارائه‌ شده در حوزه درمان به مددجویان تحت حمایت در سه‌ماهه نخست امسال، گفت: هیچ مددجویی نداریم که از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند نباشد و همه مددجویان، تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در سه‌ ماهه نخست امسال حدود شش میلیارد تومان در حوزه درمان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان هزینه شده است، اظهار کرد: این مبلغ در زمینه درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج و هزینه‌های ویژه شامل هزینه‌های پزشکی و دندان‌پزشکی، هزینه‌های بیمارستانی، لوازم پزشکی و ... پرداخت ‌شده است.

عسکری‌نژاد تصریح کرد: بیش از ۷ میلیارد تومان بابت حق بیمه ۲ هزار و ۷۶۰ نفر از مددجویان روستایی و عشایر و حق بیمه اجتماعی ۲ هزار و ۵۴۸ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت و مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد طی سه‌ماهه نخست امسال پرداخت شد و ۴۷ نفر از مددجویان تحت حمایت که حق بیمه آنها توسط این نهاد پرداخت‌ شده بازنشست شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۵۳۸ بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند، افزود: بخش زیادی از هزینه‌های درمانی این مددجویان از محل درآمد زکات و صدقات پرداخت می‌شود. برای این بیماران تمهیداتی در نظر گرفته شده تا در زمان دریافت خدمات تشخیصی و درمانی هزینه کمتری پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در پایان گفت: به‌منظور برخورداری از مزایای ترتیب داده ‌شده در اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، بیماران تحت حمایت این نهاد می‌توانند با ارائه مستندات پزشکی، سهمی از هزینه‌های درمان خود را دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha