قرآن‌سوزی به دلیل بی‌غیرتی حاکمان به ظاهر اسلامی است
کد خبر: 4158065
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱

قرآن‌سوزی به دلیل بی‌غیرتی حاکمان به ظاهر اسلامی است

عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بعضاً قرآن‌سوزی اتفاق می‌افتد از بی‌غیرتی حاکمان ملت‌های مسلمان و حاکمان به ظاهر اسلامی است که در برابر سوزاندن قرآن موضع محکمی نمی‌گیرند و برخوردی ندارند.

قرآن‌سوزی به دلیل بی‌غیرتی حاکمان به ظاهر اسلامی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، امروز سوم مردادماه در جلسه شورای اداری کاشمر با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: مسئول نماز جمعه شخص امام جمعه نیست، بلکه همه مسئولان هستند.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه محل عروج و تعالی است، افزود: باید قرار عاشقی مردم و مسئولان در نماز جمعه باشد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نماز جمعه و اجتماعات مذهبی تنها مراسمی است که همانند آنها در غرب برگزار نمی‌شود، از این ظرفیت‌ها می‌توان بسیار  استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه است که می‌تواند شکوه و عظمت کشورها و ملت‌های اسلامی را به رخ دیگر کشورها بکشد، ابراز کرد: نماز جمعه باید جلوی قرآن‌سوزی را بگیرد.

نیک‌بین افزود: علاوه بر مسلمانان هر آزادمردی در دنیا سوزاندن کتاب قانون و نقشه راه زندگی انسان‌ها را محکوم می‌کند.

وی اظهار کرد: اگر بعضاً این اتفاق می‌افتد از بی‌غیرتی حاکمان ملت‌های مسلمان و حاکمان به ظاهر اسلامی است که در برابر سوزاندن قرآن موضع محکمی نمی‌گیرند و برخوردی ندارند.

عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سال به سال کشور قدرتمندتر، قوی‌تر و شکوه هیأت‌های مذهبی بسیار بیشتر می‌شود، گفت: سیدالشهداء و محرم و صفر یک ظرفیت است که باید از آن به درستی استفاده شود.  

وی همچنین امر به معروف را برای همه ادارات و نهادها ضروری دانست و گفت: رعایت شرعیات فقط مختص بانوان نیست و مردان هم نباید هر نوع لباسی را بپوشند و هر حرفی را بزند.

نیک‌بین اضافه کرد: مسئولانی که به مردم خدمت نمی‌کنند باید نهی از منکر شوند.

نماز جمعه در برابر تبلیغات سوء دشمن روشنگری می‌کند

حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه کاشمر در این مراسم با بیان اینکه تریبون نماز جمعه، تریبون جهاد تبیین و برای مسئولان و نظام است، گفت: نماز جمعه یک کار ستادی است و اکنون مردم نماز جمعه را به صورت ستادی اداره می‌کنند.

وی افزود: نماز جمعه در برابر تمامی هجمه‌های دشمن ایستاده و در برابر تبلیغات سوء دشمن روشنگری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه در هدایت کلی جامعه کارکرد خاص خود را دارد، به دهه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: اگرچه به مردم باید تذکر لسانی داده شود اما مسئولان موظف به رعایت هستند.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه مسئولان و اصناف و کسبه اجازه ندارند با هر تیپ و قیافه‌ای در محل کار و یا کسب خود حضور پیدا کنند، افزود: همه باید به قانون این کشور پایبند باشند.

وی اظهار کرد: متأسفانه گاهی مواقع وقتی وارد برخی فروشگاه‌ها و کارخانه‌های می‌شویم حجاب خوبی ندارد، باید تابع قانون باشند.

طاهری تصریح کرد: اگر به امران امر به معروف و نهی از منکر روحیه ندهیم و به مرور این فریضه مهم فراموش شود، عملاً افراد متجاهر میدان را به دست خواهند گرفت. اگر دست این افراد بیفتد به هیچ کس کاری ندارند و همانند سعید حنایی‌ها عمل می‌کنند.

وی افزود: یکی از سبب‌های وقوع حادثه کربلا همین متجهرین بودند که خولی بن یزید یکی از همین افراد بود.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه باید نسبت به امر به معروف جدی باشیم و اگر کسی تذکر داد ناراحت نشویم، گفت: در حوزه اصناف هنوز نسبت به رعایت حجاب به مشکلاتی مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: بی‌حجابی نه تنها عزتی برای بانوان ایجاد نمی‌کند بلکه حمله به هویت ایرانی اسلامی ما و سازمان‌دهی شده است که باید جلوی آن بایستیم.

اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب پیشرفت و توسعه می‌شود

حجت‌الله شریعتمداری فرماندار کاشمر در ادامه گفت: اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب پیشرفت و توسعه در ابعاد فردی و اجتماعی می‌شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر و به تبع امران امر به معروف و ناهیان از منکر باید علاوه بر ورود به فضای فردی و اجتماعی وارد فضای اداری هم بشوند.

وی نیاز امروز جامعه را امر به معروف و نهی از منکر مسئولان دانست و اظهار کرد: امران امر به معروف و ناهیان از منکر باید اجرای درست قوانین و مقررات و وظایفی که قانون برعهده مسئولان گذاشته را تذکر بدهند و برای حل مشکلات مردم راهکار ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha