۷ اثر فرهنگی تاریخی استان کرمان ثبت ملی شد
کد خبر: 4157961
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

۷ اثر فرهنگی تاریخی استان کرمان ثبت ملی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از ثبت هفت اثر فرهنگی تاریخی این استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و گفت: این آثار مربوط به دوره پهلوی، سلجوقی، ساسانی، اسلامی، قاجاریه، پهلوی دوم و پهلوی اول هستند.

ثبت ملیبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، فریدون فعالی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کرمان از ثبت هفت اثر فرهنگی تاریخی این استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و گفت: این آثار شامل عمارت باشگاه سوارکاری شهر کرمان، رباط فهرج، محوطه چاه ریگان، حمام گود احمد و کاروانسرای گود احمد رفسنجان، خانه دهقانی راین و کوشک دیلمقانی ماهان می‌شود.

وی با بیان اینکه آثار مذکور هر کدام به ترتیب به دوره پهلوی، سلجوقی، ساسانی، اسلامی، قاجاریه، پهلوی دوم و پهلوی اول باز می‌گردند، افزود: در حال حاضر ۱۲ پرونده دیگر آماده است که امیدواریم تا پایان سال جاری در جلسه بعدی شورای ثبت کشور این آثار ثبت شوند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر استان کرمان دارای بیش از ۸۰۰ اثر ثبت ملی است که امیدواریم با ثبت پرونده‌های تکمیل شده بر تعداد آثار مذکور افزوده شود.

انتهای پیام
captcha