پویش «نذر خون» در البرز اجرا می‌شود
کد خبر: 4157856
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

پویش «نذر خون» در البرز اجرا می‌شود

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون البرز از اجرای پویش «نذر خون» با شعار اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان به‌مناسبت ماه محرم و صفر، همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

پویش «نذر خون»

پریسا کابلی، معاون فنی اداره‌کل انتقال خون البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون به‌عنوان یک ارزش و هنجار اجتماعی گفت: ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) یکی از بزرگترین فرصت‌ها برای تبیین و ترویج کارهای فرهنگی در جامعه است و اهدای خون به‌عنوان یک کار نجات‌بخش می‌تواند در این ایام مورد توجه بیشتر جامعه قرار گیرد.

وی به فلسفه اصلی پویش نذر خون اشاره کرد و افزود: در فرهنگ ما و به‌دلیل ارادت قلبی ایرانیان به مکتب حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، نذری دادن یک عادت دیرینه و از کارهای همه‌گیر در بین اقشار مختلف است که با علم به این مسئله، در نظر داریم اهدای خون برای نجات جان بیماران را در بین مردم به‌عنوان یک نذر انسان‌دوستانه معرفی کنیم و تأکید ما بر افزایش مشارکت جوانان و بانوان در مراجعه به مراکز اهدای خون است.

این مسئول بیان کرد: شعار پویش نذر خون «اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» نامگذاری شده تا براساس آموزه‌های عاشورای حسینی و تأکید اهل بیت(ع) بر ضرورت کمک‌رسانی به مردم، این حرکت بزرگ را در ایام ماه محرم و ماه صفر انجام دهیم و صحنه‌ای از ایثار، نوع‌دوستی و انسجام ملی را به تصویر بکشیم.

کابلی با اشاره به نیاز روزانه بیماران به خون و فرآورده‌های آن گفت: از همه شهروندان البرزی درخواست داریم اصرار به اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا نداشته باشند و در طول ماه‌های محرم و صفر در قالب نذر خون، اقدام به این کار ارزشمند کنند و این به خاطر نیاز روزانه بیمارانی همچون تالاسمی‌ها، دیالیزی‌ها، سرطانی‌ها و هموفیلی‌ها برای دریافت خون و فرآورده‌های آن است که امیدواریم به این مهم توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: اهدای خون به‌عنوان یک هنجار و ارزش انسانی و اجتماعی می‌تواند جایگزین مناسبی برای برخی رفتارهای موهن و خرافه‌ها در حاشیه مراسم‌ عزاداری باشد و امیدواریم پویش نذر خون بتواند به هدف اصلی خود در معرفی فرهنگ نجات‌بخش اهدای خون به جوانان و بانوان موفق باشد.

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون البرز تصریح کرد: از همه صاحبان فکر، وعاظ، مداحان، نخبگان فرهنگی و رسانه‌ها درخواست داریم در حمایت از پویش نذر خون به کمک ما بیایند و فرهنگ اهدای خون را به‌عنوان یک ارزش منطبق بر ارزش‌های دینی همچون ایثار و فداکاری، در جامعه تبیین و ترویج کنند.

انتهای پیام
captcha