قطعنامه سازمان ملل درباره نفرت‌پراکنی دینی را اجرا کنید
کد خبر: 4157417
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
درخواست سازمان همکاری اسلامی از دانمارک:

قطعنامه سازمان ملل درباره نفرت‌پراکنی دینی را اجرا کنید

سازمان همکاری اسلامی از مقامات دانمارکی خواست تا قطعنامه سازمان ملل درباره نفرت‌پراکنی دینی را اجرا کنند.

به گزارش ایکنا، نمایندگی سازمان همکاری اسلامی در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت و آتش زدن قرآن کریم در دانمارک را محکوم کرد و از مقامات این کشور خواست تا طبق قانون بین‌المللی به تعهدات خود پایبند باشند.

در این بیانیه که در حساب توییتر این سازمان منتشر شده، آمده است: ما هتک حرمت قرآن کریم در روز گذشته در دانمارک را به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه تأکید شده است: دفاع مستمر از این اقدامات ضد اسلامی و عدم جلوگیری از آن به بهانه آزادی بیان آشکارا به مصونیت از مجازات در این زمینه دامن می‌زند.

این سازمان از دانمارک خواست تا به تعهدات خود بر اساس قانون بین‌المللی عمل کند و قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد نفرت‌پراکنی دینی را اجرا کند.

در این بیانیه آمده است: کسانی که با وجود دستورات صریح شورای حقوق بشر صدای خود را بلند نمی‌کنند، به سرعت اعتبار خود را از دست می‌دهند.

در 12 ژوئیه، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد (مستقر در ژنو) نقض قرآن کریم در پایان ژوئن گذشته در سوئد را با وجود رأی منفی کشورهای غربی به قطعنامه پیشنهادی این شورا، محکوم کرد.

این قطعنامه خواستار محکومیت حملاتی شد که قرآن را هدف قرار می‌دهد و براساس این قطعنامه اینگونه اقدامات، نفرت‌پراکنی مذهبی توصیف می‌شود.

روز جمعه، یک گروه راست‌گرای افراطی دانمارکی ضد اسلامی، نسخه‌ای از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ آتش زد.

انتهای پیام
captcha