نقش رسانه و فضای مجازی در توسعه معروفات و کاهش منکرات
کد خبر: 4157079
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

نقش رسانه و فضای مجازی در توسعه معروفات و کاهش منکرات

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: رسانه و فضای مجازی نقش مؤثری در توسعه معروفات و کاهش منکرات دارد.

مهدی رضایی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی رضایی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی، در نشست هم‌اندیشی فعالان فضای مجازی استان که امروز ۳۱ تیرماه، در سالن جلسات این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: ستاد در حال انجام یک سری اقداماتی است که در سطح کشور از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار شده است و فعالان رسانه و فضای مجازی نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه اقدامات انجام شده دارند.

وی افزود: افرادی که در جامعه نقشی ندارند با استفاده از فضای مجازی تلاش می‌کنند عملکردهای مؤثر انقلابی را خنثی جلوه دهند و رسانه می‌تواند در مقابله با این عمل بسیار تأثیرگذار باشد. 

رضایی ابراز کرد: کسانی که فضای مجازی را بستری برای پیشبرد اهداف شوم خود علیه نظام قرار داده‌اند در مسیر دشمن گام برمی‌دارند و آنچه دشمنان علیه نظام و انقلاب دیکته کرده است را اجرایی می‌کنند.  افراد دغدغه‌مند انقلابی باید وارد میدان شوند و از این فضا برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی استفاده کنند. 

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی با اشاره به اینکه متولی امربه‌معروف تمام مردم هستند و ستاد در راستای اشاعه و ترویج این فریضتین گام برمی‌دارد، تصریح کرد: افزایش سرمایه اجتماعی در عملکرد ستاد نقش به‌سزایی دارد و باید برای توسعه آن گام‌های مؤثری برداشت. هرچقدر در این زمینه هزینه شود در پیشبرد اهداف ستاد موفق عمل می‌کنیم. فعالیت مؤثر در فضای مجازی به احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، کمک می‌کند و احیای این فریضتین در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار است. 

وی تاکید کرد: فعالان مجازی با ارائه راهکارهای صحیح باید این مسیر را هموار کنند. امر به معروف، دعوت به خوبی و نهی از بدی است. اینکه ستاد اصراری به عملیات سلبی ندارد، بدان معنا نیست که با اصل منکر موافق هستیم، بلکه منکر باید رفع شود اما با مراحل دعوت به خوبی و نهی از منکر آنچه در باب اجرای قانون است به نهادهای حکومتی مرتبط می شود.  ستاد فقط جنبه اجرایی دارد.

رضایی هرگونه فعل منکر را موجب آسیب در جامعه دانست و بیان کرد: منکر در هر جایگاهی باید رفع شود زیرا به بدنه جامعه آسیب می‌زند، اما همانطور که در آیات و روایات متعدد توصیه شده است، آمر به معروف باید طبق اصول اسلامی پیش رود. 

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی با بیان اینکه طراحی نرم‌افزار سو با هدف توسعه شبکه مطالبات مردمی در راستای کاهش منکرات و توسعه معروفات است، تصریح کرد: این سامانه راه‌اندازی شده تا شبکه عظیم مردم برای رفع آسیب‌ها و مشکلات به کمک مدیران اجرایی بیایند تا مسیر پاسخگویی به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان انجام شود. 

وی ابراز کرد: قبل از راه‌اندازی نرم‌افزار سو مطالبات مردمی در قالب مکاتبه انجام می‌شد و از تعداد ۱۲۰ دستگاه اجرایی حدود ۱۵ دستگاه به مکاتبات پاسخ می‌دادند و بعد از راه‌اندازی این شبکه ۹۵ دستگاه به صورت مستمر پاسخگو هستند. تاکنون بیش از ۲۲۰۰ نفر در این سامانه عضو شده‌اند و بیش از 3000 مطالبه ثبت و ۸۷درصد مطالبات پاسخ داده شده است. 

در ادامه جلسه هریک از فعالان فضای مجازی مطالبی شامل متمرکزکردن نیروهای انقلابی برای مقابله با یک هدف مشخص، تعامل بیشتر ستاد با رسانه به‌صورت مستمر، فعالیت ستاد در فضای مجازی و بسترهای پربازدید مانند توییتر، اینستاگرام و تلگرام، نشست‌های مستمر با هیئت اندیشه‌ورز و ارائه راهکارهای مطلوب جهت فعالیت در فضای مجازی، بازتاب عملکرد ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در خبرگزاری‌ها و... را ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha