پویش «اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» در ایلام اجرا می‌شود
کد خبر: 4155711
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
در ایام محرم و صفر

پویش «اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» در ایلام اجرا می‌شود

مدیرکل انتقال خون استان ایلام با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای خون‌گیری در ایام محرم و صفر گفت: پویش «اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» در این ایام در ایلام اجرا می‌شود.

لیلی عاصم‌آبادی مدیرکل انتقال خون ایلام لیلی عاصم‌آبادی، مدیرکل انتقال خون استان ایلام، در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایکنا اظهار کرد: هر ساله در ایام محرم و صفر با ایجاد پویش‌های نذر خون و شیفت‌بندی‌های سه‌گانه خون‌گیری صورت می‌گیرد که برای امسال نیز پویش «اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» برای این ایام در نظر گرفته شده است.

 وی در خصوص اهداف این پویش گفت: با توجه به اینکه اولویت ما جذب جوانان و بانوان برای اهدای خون است، با این پویش قصد داریم نهایت استفاده و بهره‌برداری را از ظرفیت‌های موجود به عمل بیاوریم.

 عاصم‌آبادی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و حجم ترددها از پایانه مرزی مهران و احتمال بروز تصادفات جاده‌ای، بیان کرد: تمهیدات لازم برای ذخیره‌سازی خون در بیمارستان امام حسین(ع) مهران اندیشیده شده که در همین راستا از طریق هماهنگی با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی برای ارسال هوایی خون به مهران و دهلران برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

 عاصم‌آبادی با بیان اینکه تیم انتقال خون در ایام اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران مستقر خواهد شد، گفت: خدمات‌رسانی هرچه بیشتر و ارسال سریع خون در صورت بروز تصادفات، از برنامه‌های اصلی ما در ایام اربعین است و تیم‌های ما با اَکتیوکُلباکس حاوی گروه‌های خونی منفی در مهران مستقر خواهند شد.

انتهای پیام
captcha