نقش روحانيون در ترويج زكات در جامعه تاثیرگذار است
کد خبر: 4155700
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
امام‌جمعه خرم‌دره:

نقش روحانيون در ترويج زكات در جامعه تاثیرگذار است

امام‌جمعه خرم‌دره گفت: حضور روحانيون در سطح مساجد و بيان اثرات خير زكات نيز می‌تواند در ترويج و توسعه فرهنگ زكات در سطح جامعه نقش بسيار موثری داشته باشد.

ترويج زكات

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور، امام‌جمعه خرم‌دره، ظهر امروز ۲۶ تیر در همایش زکات این شهرستان با اشاره به اینکه زکات از حقوق حاکم اسلامی است، عنوان کرد: عاملان زکات در گسترش این فریضه الهی بسیار موثر و تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به نقش و جايگاه روحانيون در ترويج زكات در جامعه، عنوان کرد: حضور روحانيون در سطح مساجد و بيان اثرات خير زكات نيز می‌تواند در ترويج و توسعه فرهنگ این فریضه الهی در سطح جامعه نقش بسيار موثری داشته باشد.

امام‌جمعه خرم‌دره با بيان اينكه ترويج زكات در جامعه به يك فرهنگ‌سازی مناسب نياز دارد، تاکید کرد: اين امر نيازمند مشاركت همه قشرهای جامعه است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به اینکه در بسیاری از احادیث و روایات دینی شرط قبولی عبادات پرداخت زکات اعلام شده است، اضافه کرد: این امر نشان از جایگاه و اهمیت فریضه زکات در دین اسلام دارد.

وی با تأکید بر کاهش تجملات در زندگی به ویژه در بحث ازدواج، بیان کرد: یکی از عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق همین تجملات است که گاهی حتی بنیان خانواده را از هم می‌پاشد.

انتهای پیام
captcha