رایگان شدن صدور سند اراضی وقفی برای ساکنان حاشیه سنندج
کد خبر: 4155589
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

رایگان شدن صدور سند اراضی وقفی برای ساکنان حاشیه سنندج

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اخذ مجوز سازمان اوقاف و امور خیریه برای اولین بار در کشور برای صدور سند اراضی وقفی مناطق حاشیه شهر سنندج خبر داد و گفت: صدور سند بیش از 1300 خانواده در حاشیه شهر سنندج رایگان شد.

محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: با اخذ مجوز از سازمان اوقاف و امور خیریه برای اولین بار در کشور مراحل صدور سند برای مناطق حاشیه شهر سنندج که اراضی موقوفه هستند، به صورت رایگان انجام می‌شود

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای حمایت از نوسازی بافت فرسوده و سنددار کردن ساختمان‌های حاشیه شهر انجام خواهد شد، افزود: بیش از هزار و 300 خانواده که در املاک محله اسلام آباد و کمربندی 17 شهریور سنندج  که جزء ساکنین اراضی  موقوفه مسجد امین ‌هستند، ‌می‌توانند به صورت رایگان اقدام به صدور سند مالکیت اعیان کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اعلام اینکه ساختمان‌های مشمول این مجوز باید قبل از سال 1398 ساخته شده باشند، بیان کرد: مردم شریف مناطق مذکور می‌توانند ظرف 5 ماه آینده جهت انجام مراحل صدور سند مالکیت به اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج مراجعه کنند.

وی ادامه داد: طبق این مجوز مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت کلی از پرداخت هرگونه پذیره معاف می‌شوند و سایر ساکنان که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند نیز در مرحله اول از پرداخت 20 درصد پذیره اولیه معاف هستند و پرداخت این مبلغ منوط به هنگام انتقال سند به غیر  می‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند در ادامه گفت: مردم شریف محلات اسلام آباد و کمربندی 17 شهریور هرچه سریع‌تر در راستای بهره‌مندی از این شرایط می‌توانند به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج واقع در سه راه ادب مراجعه کنند.

هم افزایی اوقاف در حمایت از نهضت ملی مسکن

وی از همکاری اداره اوقاف و امور خیریه استان در تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن در 4 شهرستان کردستان خبر داد و افزود: در راستای بهره‌مندی از ظرفیت موقوفات و تعامل با دولت برای حل مشکل مسکن مردم، تفاهم نامه‌ای بین اداره اوقاف و امور خیریه و مسکن و شهرسازی در چهار شهرستان به امضا رسیده و اراضی مدنظر دولت برای تأمین مسکن متقاضیان نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: اوقاف کردستان همواره در تلاش است با دولت و کلیه نهادهای خدمت رسان تعامل داشته باشد چراکه دغدغه مسکن امروز به اولویت اصلی مردم استان تبدیل شده است که خوشبختانه امضا این تفاهم‌نامه نویدبخش روزهای خوش برای حرکت چرخ مسکن در استان خواهد بود.

اشتغالزایی برای 200 نفر از بانوان سرپرست خانواده کردستانی

وی از اشتغالزایی برای بیش از 200 بانوی سرپرست خانواده به صورت مستقیم و غیرمستقیم به برکت وقف از سال گذشته در استان کردستان خبر داد و افزود: اداره اوقاف و امور خیریه  کردستان در راستای اجرای طرح شمیم خدمت برای بانوان اشتغالزایی کرده است.

حجت‌الاسلام کاروند از برپایی ‌کارگاه‌های خیاطی، قالیبافی و صنایع دستی از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش برای بانوان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها در شهرستان‌های مریوان، قروه، سنندج و سقز برپا شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه سنت حسنه وقف می‌تواند در زمینه‌های مختلف تأثیرگذاری بسزایی داشته باشد، یادآور شد: یکی از نیازهای اساسی استان در زمینه حضور واقفان و خیرین بحق تولید و اشتغالزایی است که امیدواریم با حمایت خیرین و واقفان بتوانیم فعالیت‌های بیشتری در زمینه اشتغالزایی در استان انجام بدهیم.

انتهای پیام
captcha