حرکت‌آفرین بودن؛ ویژگی اصلی عزاداری برای امام حسین(ع)
کد خبر: 4155480
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

حرکت‌آفرین بودن؛ ویژگی اصلی عزاداری برای امام حسین(ع)

استاندار کردستان گفت: حرکت‌آفرین بودن از ویژگی‌ها و شاخصه‌های اصلی عزاداری‌های امام حسین(ع) است لذا دشمن با درک این امر در دوران رژیم ستمشاهی عزاداری را ممنوع کرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در همایش «پرچمداران بصیرت» که امروز، 25 تیر در حسینیه سنندج برگزار شد گفت: حرکت آفرین از ویژگی عزاداری‌های امام حسین علیه السلام است لذا دشمن با درک این امر در دوران رژیم ستمشاهی عزاداری را ممنوع کرد.

وی افزود: امروز دشمن به درک تأثیرگذاری مجالس اباعبدالله الحسین پی برده و با شطنت خاص سعی در منحرف کردن این مجالس دارد و می‌خواهد بین طرفداران امام حسین تفرقه بیندازد و یا مجالس را از محتوای اصلی تهی کند.

استاندار کردستان با تأکید براینکه این مجالس باید ما را به سمت پرچم ولایت الهی سوق دهد، بیان کرد: هر حرکتی که به نام ابا عبدالله الحسین مزین می‌شود باید جامعه را به سمت رشدو پیشرفت سوق دهد نه اختلاف و تفرقه را ترویج دهد.

وی ادامه داد: مراسمات و عزاداری‌های امام حسین(ع) نباید با اصل اساسی حرکت امام در تعارض باشد و اگر چنین اتفاقی روی داده نقشه و دسیسه دشمن است لذا نباید اجازه دهیم شیطنت‌های دشمنان بین ما که افتخارمان نوکری امام حسین علیه السلام است، تفرقه ایجاد کند.

زارعی‌کوشا افزود: مراسمات عزاداری امام حسین(ع) از ابتدا تا به امروز تبیینی بوده و اولین تبیین‌گر قیام عاشورا حضرت زینب (س) بوده چراکه  در مجلس یزید با روشنگری مردم را با حقیقت قیام امام حسین(ع)و وقایع دشت کربلا آشنا کرد و لذا این ایام  فرصتی مناسب برای جهاد تبیین مورد توجه مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه گفت: انقلاب پرچمدار جبهه حق در جهان است و همواره آرزوی دینداران، موحدان و انبیای الهی این بوده که یک نظامی مبتنی بر موازین شرعی در جهان مستقر شود که به لطف خداوند متعال امروز نظام مقدس انقلاب اسلامی زمینه این امر را تحقق بخشیده است.

استاندار کردستان در پایان یادآور شد: نباید اجازه دهیم که کوتاهی مسئولان، نقاط ضعف مدیران و توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان ما را به سمتی که مسیر اباعبدالله نیست سوق دهند.

انتهای پیام
captcha