استفاده از ظرفیت‌های کرمان برای اشتغالزایی ضروری است
کد خبر: 4154818
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

استفاده از ظرفیت‌های کرمان برای اشتغالزایی ضروری است

استاندار کرمان با بیان اینکه با وجود ظرفیت‌هایی که در کرمان وجود دارد امیدواریم مشکل اشتغال حل شود، گفت: مشکل عمده استان کرمان تأمین آب است که امیدواریم تا سال آینده حل شود.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۲۲ تیرماه در شورای اداری استان کرمان ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون روند ساخت ساختمان جدید استانداری کرمان، گفت: کرمان ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد که اگر از بخشی از آنها استفاده کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سیرجان، بردسیر و شرق استان مشکل اشتغال نداریم، اظهار کرد: مشکل اشتغال در مرکز استان وجود دارد و با وجود ظرفیت‌هایی که اطراف کرمان وجود دارد مثل کارخانه تولید لاستیک‌های فوق سنگین، پنل‌های خورشیدی و... امیدواریم این مشکل حل شود.

استاندار کرمان مشکل عمده استان کرمان را تأمین آب دانست و افزود: رئیس‌جمهور در بازدید از روند آبرسانی به کرمان دستورات خوبی دادند و امیدواریم مشکل آب شرب استان به‌ویژه در شهر کرمان و رفسنجان تا سال آینده حل شود. تصفیه‌خانه آماده و کار شبکه به سرعت در حال پیشرفت است. آبرسانی به جیرفت و عنبرآباد نیز در حال پیشرفت است و تا سال آینده بخش عمده‌ای از مشکل آب شرب حل خواهد شد.

لزوم ساماندهی اتباع بیگانه در کرمان

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این جلسه به بررسی محدودیت‌های توسعه در استان کرمان پرداخت و با بیان اینکه اتفافات خوبی به ویژه در حوزه انتقال آب رقم خورده است، گفت: امروز نیاز داریم طرح‌های انتقال آب در کرمان با جدیت حمایت شوند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های توسعه استان‌ها باید با نگاه تصمیم‌گیری پیش رود، اظهار کرد: مصارف اولین خط انتقال آب مشخص شده و امیدواریم طرح‌های انتقال آب تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و در موضوع اجرای خطوط جدید نیز باید تصمیم گیری شود.

پورابراهیمی ساماندهی افاغنه در استان را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در برنامه هفتم فرصتی فراهم شد تا در ارتباط با توسعه منطقه‌ای ،حکمرانی محلی اساس تصمیم‌گیری قرار گیرد و برای این امر نیازمند تفویض اختیار به استان‌ها هستیم.

وجود فقر در استان کرمان زیبنده نیست

محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه زیرساخت و ظرفیت‌های بسیاری در استان کرمان وجود دارد اما به دلایل مختلف از آنها استفاده نشده، گفت: با وجود صنایع و معادن بزرگ در جای جای استان فقر بیداد می‌کند که این امر در شأن استان نیست و می‌طلبد یک کار انقلابی و جهادی شکل بگیرد تا از این امکانات استفاده کرده و عدالت اجتماعی را در کشور جاری کنیم. همچنین باید یک طراحی انجام شود که قابلت‌های استان بررسی و کارگروهی ویژه برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها تشکیل شود.

زاهدی با اشاره به جدا شدن بخشی از شهر شهداد با لابی‌گری‌ و تبدیل آن به شهرستانی جدید، تصریح کرد: امروز وجود افاغنه در استان کرمان تهدید هستند و باید این تهدید را جدی گرفت. در کرمان مناطقی همچون شیشه‌گر، سیدی و چهارده معصوم مشکل دارند و باید کمک کرد تا بر این مشکلات فائق آییم.

انتهای پیام
captcha