تحقق امر ظهور در گروی خودسازی و جامعه‌پردازی است
کد خبر: 4154771
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
حجت‌الاسلام حیدری:

تحقق امر ظهور در گروی خودسازی و جامعه‌پردازی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین با بیان اینکه غیبت حضرت به سبب آماده نبودن جامعه است، گفت: تأخیر در خودسازی و جامعه‌پردازی امر ظهور را با تأخیر مواجه می‌کند.

اللهم عجل لولیک الفرج

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حیدری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین،  در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، گفت:  قبول شرط امامت و جانشینی بلافصل مولی‌الموحدین علی(ع) عامل اصلی در رسیدن به سعادت و رستگاری و امنیت در عالم توحیدی است.

وی اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی مبتنی بر محور توحید است. انسانی که به وجود خداوند تبارک و تعالی ایمان دارد همواره باید این موضوع را برای خود یادآوری کند که خالق هستی حکیم است و کار بیهوده انجام نمی‌دهد و حکمت او مبتنی بر علم و قدرت است، خداوند عالم و قادر است و تئوری علمی او بر پایه قدرت و عمل‌گرایی است و اینگونه نیست که سخنان خداوند فقط علم نظری باشد بلکه همواره ناظر بر عملیاتی شدن آن‌هاست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین بیان کرد: سبک زندگی اسلامی مبتنی بر مجموعه دستوراتی است که خداوند برای رسیدن انسان به سعادت، در واژه‌ای به نام «دین» گنجانده‌ و توسط شخصی امین با شاخصه‌های کمال انسانی که از او تعبیر به «نبی» می‌شود، هدایت و رستگاری انسان را نوید داده است.

وی ادامه داد: انسان مسلمانی که به دنبال زندگی اسلامی و سبک زندگی دینی است باید این مجموعه دستورات را سرلوحه‌ی زندگی خود قرار دهد اما متأسفانه به جهت اینکه سالیان سال است که دست ما از حضور امام حی و زنده کوتاه است؛ برداشت‌های ناصحیح از دین، شائبه‌هایی را برای مردم ایجاد کرده که با رویکرد اسلام راستین متفاوت است.

تحقق فهم دینی درست با ظهور حضرت حجت 

حیدری خاطرنشان کرد: با ظهور حضرت حجت(عج) فهم درست دینی در اختیار مردم قرار می‌گیرد چون در حال حاضر پروپاگاندای شیطنت‌آمیز رسانه‌های غربی، انحرافات متعددی را در اذهان مردم ایجاد کرده است اما با تحقق ظهور حضرت بسیاری از مسائل به جایگاه اصلی خود برمی‌گردند و این یکی از شرایط سبک زندگی مهدوی است.

 وی تصریح کرد: اگر در سردرگمی‌های دنیای امروز، به دنبال سعادتمندی هستیم باید به اسلام راستین مراجعه کنیم؛ طبق تأکیدات رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری لازم است با اسلام ناب محمدی(ص) مأنوس باشیم و از اسلام‌ انحرافی و ارتجاعی و باورهای غلط و ناصحیحی که در این زمینه القا شده بپرهیزیم و به این باور برسیم که سبک زندگی اسلامی مبتنی بر مهدویت است.

این مبلغ دینی خاطرنشان کرد: سبک زندگی اسلام راستین است برای همه مهیاست اما باید مسیر دستیابی به آن را به‌درستی بشناسیم. خداوند مدل سبک زندگی اسلامی در قالب حکومت اسلامی را بیان‌کرده که در رأس آن وجود حق‌تعالی قرار دارد و در ذیل آن پیامبر مکرم اسلام(ص) و پس از آن ائمه‌معصومین قرار دارند که پاسداشت عید سعید غدیر هم نوید دهنده و یادآوری ولایت معصومین(ع) برای ماست.

وی تأکید کرد: رسول مکرم اسلام(ص) در خطبه غدیر ما را با این حقیقت مواجه کرد که ولایت از وجود نازنین امیرالمومنین(ع) آغاز شده و تا امام عصر(عج) ادامه خواهد داشت و نیز این موضوع توسط معصومین برای ما تبیین شده که در عصر غیبت باید به فقهای جامع‌الشرایط که شرایط رهبری و زعامت جامعه را دارند مراجعه کرده و از طریق آن‌ها اسلام راستین را شناخت.

حیدری افزود: همچنان که امام خمینی(ره) هم تأکید داشتند که مسیر باید مورد قبول جامعه اسلامی باشد تا به اسلام راستین برسد و آن زمان است که می‌توان از سبک زندگی اسلامی بهره‌مند شده و در عصر ظهور هم مطابق دستورات حضرت ولی‌عصر(عج) رفتار کرد.

وی تصریح کرد: اولین قدم برای استحکام دین، شناخت صحیح معارف مبنایی آن است و امروزه سلطه رسانه‌ای جهان استکبار با هجمه به این باور سبب شده انحرافات جدی و غفلت‌هایی از معارف دین و مسائل اصلی ایجاد شود و در مقابل هم مسائل غیرضروری را در نظر ما مهم جلوه داده و ما را از وظایف اصلی که بر عهده داریم غافل کرده است. این عوامل فاصله‌گیری از معارف دینی و ضعف در دینداری را سبب می‌شود.

از باورهای سطحی عبور کنیم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین اظهار کرد: پس از معرفت‌افزایی در حوزه معارف دین باید به آموزه‌های خود جامه‌ عمل بپوشانیم پس ضروری است در جامعه مهدوی به یافته‌های دینی توجه بیشتری داشته باشیم و از باورهای سطحی عبور کرده و ذهنیت را به عینیت تبدیل کنیم تا در سایه‌ی آن بتوانیم راهکارهای عملی را برای استحکام دین پیدا کرده و در زندگی خود استیلا ببخشیم.

وی بیان کرد: رهبر فرزانه‌ انقلاب در بیانیه گام دوم می‌فرمایند که راه از یک خودسازی شروع می‌شود و انسان‌های منتظر در زمان غیبت باید خود را با عمل کردن به دستورات نجات‌بخش اسلام و پیروی از مکتب اهل‌بیت(ع) تربیت کنند و از منهیات و آنچه شریعت مقدس از آن پرهیز داده دوری کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: خودسازی سفارش شده با ریاضت‌های افراطی نهفته در فرقه‌های انحرافی بسیار متفاوت است؛ خودسازی عمل به دستورات دین و دوری کردن از خط قرمزهای آن است که باید سرلوحه‌ زندگی انسان قرار گیرد. خودسازی در دل جامعه رقم می‌خورد و چیزی همچون عزلت گزینی هرگز مورد تأیید دین نبوده است.

وی گفت: به طور قطع این انسان‌های خودساخته هستند که در ایجاد و پردازش جامعه دینی تأثیرگذار خواهند بود و اینگونه زمینه برای تمدن اسلامی و ظهور حضرت حجت(عج) فراهم خواهد شد. ما باید این مدل را پیاده کنیم تا ادعا کنیم در عصر غیبت به تکلیف خود عمل کرده‌ایم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین تصریح کرد: انتظار عملی ۲ مفهوم دارد که یک وجه آن دست از کار کشیدن و چشم به در دوختن است و وجه اصلی آن انجام به وظایف و تکالیف است تا ظهور رقم بخورد. معنای انتظار عملی آن است که در عصر غیبت تکالیف خود را شناخته و به آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم تا ظهور محقق شود.

وی در پایان افزود: در برخی منابع عنوان شده که غیبت حضرت به سبب آماده نبودن جامعه است و اگر مسلمانان خود را مهیای ظهور کنند این مهم محقق خواهد شد. این تأخیر در خودسازی و جامعه پردازی است که امر ظهور در نظام اسلامی را با تاخیر مواجه کرده است و باید با عمل کردن به دستورات دینی به تعجیل فرج کمک کنیم.

انتهای پیام
captcha