باطن واقعه غدیر را مورد توجه قرار دهیم
کد خبر: 4153528
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
فرهنگی:

باطن واقعه غدیر را مورد توجه قرار دهیم

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به برگزاری باشکوه جشن عید غدیر در شیراز و استان فارس،‌اظهار کرد: باید در کنار برگزاری عید غدیر، ‌به باطن این واقعه مهم تاریخ اسلام توجه ویژه کرد چراکه در صورت عدم شناخت دلایل امام علی و ائمه اطهار(ع) دشمنان به راحتی می‌توانند نقشه‌های شوم خودشان را اجرایی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی، معاون فرهنگی نهاد ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی، معاون فرهنگی نهاد ولی فقیه در استان فارس امروز، 17 تیر در مراسم جشن عید غدیر جهادگران جهاددانشگاهی فارس گفت: تمام عالم دارای دو بعد ظاهری و باطنی است بنابراین در مواجهه با مسائل دینی به خصوص ولایت و امامت باید بیشتر به بعد باطنی آن توجه کرد.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه جشن عید غدیر در شیراز و استان فارس،‌اظهار کرد: باید در کنار برگزاری عید غدیر، ‌به باطن این واقعه مهم تاریخ اسلام توجه ویژه کرد چراکه در صورت عدم شناخت دلایل امام علی و ائمه اطهار(ع) دشمنان به راحتی می‌توانند نقشه‌های شوم خودشان را اجرایی کنند.

فرهنگی با بیان اینکه نگاه امیرالمؤمنین(ع) را در خطبه‌های نهج‌البلاغه مشاهده کنیم، ‌افزود:‌ امام علی(ع) به کمیل‌بن زیاد می‌فرماید که سینه من پر از علم است اما حامل آن را پیدا نمی‌کنم بنابراین باید کاری کنیم که به باطن غدیر،‌ محرم و سیدالشهدا(ع) برسیم تا به مخزن علم و حکمت الهی دست پیدا کنیم.

معاون فرهنگی نهاد ولی فقیه در فارس تصریح کرد: امروز در جامعه ما ظاهرا قرآن مورد توجه قرار می‌گیرد در صورتی که باید به عمق مفاهیم کلام وحی دست پیدا کنیم.

وی، ‌دلیل جایگاه امام علی(ع) را مورد توجه قرار داد و افزود: همنشینی با خدا و کار برای رضایت پروردگار عالم هستی راز بندگی خالصانه امام علی(ع)‌ بود.

انتهای پیام
captcha