تازه‌ترین اقدامات عراق علیه اهانت‌کننده به قرآن در سوئد
کد خبر: 4153123
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

تازه‌ترین اقدامات عراق علیه اهانت‌کننده به قرآن در سوئد

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که سازمان همکاری اسلامی از دعوت عراق برای میزبانی نشست اضطراری درخصوص حادثه آتش زدن قرآن در سوئد استقبال کرد. همچنین دادستانی کل عراق در حکمی دستور جلب «سلوان مومیکا» عامل اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عراقی واع، الصحاف با اشاره به ارتباطات وزارت خارجه عراق با اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و مجموعه اروپایی، گفت که فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق خواستار تشکیل نشست اضطراری بلندپایه در بغداد شده که اعضای سازمان همکاری اسلامی از آن استقبال کردند.

وی گفت: وزارت خارجه عراق اقدامات دیپلماتیک درخصوص حادثه آتش زدن قرآن در سوئد را آغاز کرده و فؤاد حسین، وزیر خارجه با همتای سوئدی خود گفت‌وگو کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که این وزارتخانه مجددا از وزارت خارجه سوئد خواسته، عامل آتش زدن قرآن را به دولت عراق تحویل دهد تا براساس قانون عراق محاکمه شود.

صدور حکم جلب عامل قرآن سوزی

دادستانی کل عراق در حکمی دستور جلب «سلوان مومیکا» عامل اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را صادر کرد.

دادستانی کل عراق امروز (پنج‌شنبه) در نامه‌ای به اداره پلیس عربی و بین‌المللی وزارت کشور عراق خواستار تحت پیگرد قرار گرفتن «سلوان مومیکا» عامل قرآن سوزی در سوئد شد.

این حکم در شعبه سوم دادگاه تحقیقات الکرخ صادر شده است.

سلوان مومیکا (۳۷ ساله و عراقی‌الاصل) روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن) در مرکز استکهلم و در مقابل مسجد اصلی شهر، صفحاتی از قرآن را پاره کرد و آتش زد. این اهانت که با تأیید و حمایت دولت سوئد انجام شد خشم جهان اسلام را برانگیخت.

انتهای پیام
captcha