ماجرای درهای بسته به «خانه اندیشمندان علوم انسانی» چیست
کد خبر: 4152898
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

ماجرای درهای بسته به «خانه اندیشمندان علوم انسانی» چیست

پیگیری خبرنگار ایکنا حاکی از این است که ساختمان خانه اندیشمندان علوم انسانی پلمپ نشده و مدیران و معاونان خانه اندیشمندان که از روز گذشته در این ساختمان حضور داشتند و شب را نیز در همانجا سپری کرده بودند، کماکان در ساختمان حضور دارند.

به گزارش ایکنا، اخیرا خبری در رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر اینکه روز گذشته معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری و مدیرکل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به همراه عوامل اجرایی شهرداری با در دست داشتن حکم پلمب ساختمان خانه اندیشمندان علوم انسانی، اقدام به تغییر قفل‌ها و بیرون کردن عوامل اجرایی خانه اندیشمندان علوم انسانی کردند.

پیگیری خبرنگار ایکنا حاکی از این است که ساختمان خانه اندیشمندان پلمپ نشده و مدیران و معاونان خانه اندیشمندان که از روز گذشته در محل ساختمان حضور داشتند و شب را نیز در همانجا سپری کرده بودند، کماکان در محل ساختمان حضور دارند و از آن بیرون نرفتند. علاوه بر این، تعدادی از پرسنل معاونت فرهنگی و مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی نیز در محل حاضر هستند.

در عین حال روز گذشته گروهی از عوامل شهرداری با ادعای اینکه نماینده شهردار تهران هستند بدون اجازه مدیر خانه اندیشمندان، قفل درها را عوض کردند.

مسئولین خانه اندیشمندان ضمن اعلام بی‌اطلاعی نسبت به علت اقدام معاونت فرهنگی شهرداری مبنی بر تعویض قفل‌ها، بر این مسئله تاکید دارند که مطابق قراردادی با سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران از سال 1393 این ملک در اختیار خانه اندیشمندان قرار گرفته است و طرف حساب، سازمان املاک شهرداری است نه معاونت فرهنگی.

لازم به ذکر است خانه اندیشمندان علوم انسانی یکی از مراکز علمی، فرهنگی و تولید فکر است که به منظور همفکری و همراهی اندیشمندان در حوزه‌های مختلف علمی ایجاد شده است. خانه اندیشمندان علوم انسانی مشتمل بر کارگروه‌های فعال در حوزه‌های علوم سیاسی، روانشناسی و علوم تربیتی، تاریخ و باستانشناسی، الهیات و معارف اسلامی، فلسفه و منطق، جغرافیا، تربیت بدنی، مدیریت، علوم اجتماعی، اقتصاد، ادبیات و حقوق است. خانه اندیشمندان علوم انسانی در سال ۱۳۹۰ تاسیس شد و از آن زمان نسبت به برگزاری گردهمایی سالانه اندیشمندان حوزه‌های مختلف علوم انسانی اقدام می‌کند. از جمله ویژگی‌های فعالیت خانه اندیشمندان علوم انسانی می‌توان به تشکیل سامانه اطلاعاتی خانه اندیشمندان، راه‌اندازی کتابخانه دیجیتالی بسیار قوی و برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف در طول سال اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha