پیاده‌روی اربعین همایش بزرگ جهان اسلام است
کد خبر: 4152762
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

پیاده‌روی اربعین همایش بزرگ جهان اسلام است

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین همایش بزرگ جهان اسلام به ویژه شیعیان است، گفت: قطعاً دشمنان همچون سال‌های گذشته برای تضعیف و انحراف این حماسه عظیم برنامه‌ریزی کرده‌اند، لذا باید در این زمینه هوشیار باشیم.

پیاده‌روی اربعین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس افشار، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین، در اولین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین که عصر سه‌شنبه در سالن اداره کل حج و زیارت قزوین برگزار شد، گفت: معتقدیم که سیره و سلوک امام حسین(ع) همانند حیات پر بار و برکت نبوی در همه عرصه‌ها، ظرفیتی بی‌بدیل، برای آفرینش و ارائه زیست متعالی است.

وی در ادامه بیان کرد: لازم است به عنوان پیش‌نیاز اصلی و مهم حرکت عظیم اربعین، سلوک و سیره و راه و آرمان امام حسین(ع) عقلانی، درست و شایسته تبیین و ترویج شود تا سراج روشن این حرکت و راه امید آفرین باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین همایش بزرگ جهان اسلام به ویژه شیعیان است که همه ساله دلدادگان حسینی و همچنین خادمان حسینی تلاش می‌کنند تا به بهترین شکل برگزار شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین تصریح کرد: نیازهای ایام اربعین صرفاً تأمین خوراک و اسکان برای زائران نیست، بلکه باید نذرهای اربعین گسترده‌تر شده و مسائل فرهنگی را نیز در برگیرد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های تولید محصولات فرهنگی مرتبط با اربعین از دیگر فعالیت‌ها و در راستای فرهنگ‌سازی و بصیرت افزایی زائرین است و هم اکنون تولیدات فرهنگی مناسبیرا با همکاری نهادهای مختلف در قزوین برای زیارت اربعین حسینی در حال آماده سازی است.

افشار بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای اربعین تأکید کرد و یادآور شد: قطعاً دشمنان همچون سال‌های گذشته برای تضعیف و انحراف این حماسه عظیم برنامه‌ریزی کرده‌اند، لذا باید در این زمینه هوشیار باشیم زیرا تقویت فرهنگ زیارت در میان زائران اربعین بسیار ضروری است و قطعاً می‌تواند یکی از بسترهای مهم وحدت بین مسلمانان باشد.

انتهای پیام
captcha