آیین بازسازی واقعه غدیر در ده‌زیار برگزار می‌شود
کد خبر: 4152719
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

آیین بازسازی واقعه غدیر در ده‌زیار برگزار می‌شود

آیین بازسازی واقعه غدیر، برای دوازدهمین سال متوالی و با اجرای بیش از ۳۰۰ هنرور و هنرمند شبیه‌خوان همزمان با عید غدیر در روستای ده‌زیار برگزار می‌شود.

غدیربه گزارش ایکنا از کرمان، هوشنگ انکوتی، مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار از برگزاری آیین بازسازی واقعه غدیر خبر داد و گفت: این مراسم برای دوازدهمین سال متوالی و با اجرای بیش از ۳۰۰ هنرور و هنرمند شبیه‌خوان در مسجد جوادالائمه(ع) ده‌زیار برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بهره‌مندی از ابزار هنری در بازسازی واقعه غدیر سبب استقبال خوب مردم از این مراسم می‌شود، اظهار کرد: در ماجرای بازسازی واقعه غدیر بخش‌هایی از حضور امام علی(ع) به‌عنوان نماینده پیامبر(ص) در یمن و مسلمان شدن مردم آن سامان نیز شبیه‌خوانی می‌شود.
 
انکوتی افزود: در این مراسم نشان داده می‌شود که چگونه امام علی‌(ع) بدون جنگ و خونریزی مردم یمن را به یگانه‌پرستی و دین اسلام دعوت می‌کند در حالی‌که امروز عده‌ای در دنیا سعی دارند دین اسلام را دین خشونت معرفی کنند.
 
مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار تصریح کرد: بازسازی واقعه غدیر با حضور تعدادی از زنان روستا ده‌زیار برگزار می‌شود که در اجرای قسمت حجةالوداع پیامبر(ص) و همچنین بیعت با امام علی‌(ع) در غدیر خم همکاری دارند.
 
انکوتی با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر، عصر روز جمعه، ۱۶ تیر از ساعت ۱۷ در صحن مسجد حضرت جوادالائمه(ع) برگزار می‌شود، گفت: برگزاری جشن بزرگ آغاز امامت در شب عید غدیر ساعت ۲۰، اجرای برنامه‌های هنری، پخت و توزیع ۸ دیگ حلیم نذری و... از دیگر برنامه‌های هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) به‌مناسبت عید غدیر است.
انتهای پیام
captcha