رشد اهدای خون در سه ماه اول سال جاری
کد خبر: 4151537
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

رشد اهدای خون در سه ماه اول سال جاری

سخنگوی سازمان انتقال خون اعلام کرد: بررسی‌های آماری سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال 1401 خبر از افزایش سه درصدی میزان اهدای خون می‌دهد.

رشد اهدای خون در سه ماه اول سال جاریبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، بشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون با اعلام افزایش سه درصدی اهدای خون در کشور، گفت: طی بهار سال جاری 593 هزار و 862 واحد خون اهدا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشت. 

حاجی‌بیگی اعلام کرد: در مدت یاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، استان لرستان با بیش از 44 درصد، استان گلستان با بیش از 17 درصد و خراسان شمالی با بیش از 16 درصد، بیشترین میزان رشد اهدای خون را به خود اختصاص دادند. استان تهران طی بهار امسال موفق شد 98 هزار و 558 واحد خون از داوطلبان اهدا دریافت کند. 

حاجی‌بیگی گفت: در نخستین فصل از سال جاری شاخص اهدای خون مستمر 54 درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی افزایش نشان می‌داد. 

وی افزود: هم اکنون استان‌های سمنان با بیش از 66 درصد، یزد با بیش از 63 درصد و گلستان با بیش از 61 درصد بالاترین شاخص اهدای خون مستمر را به خود اختصاص داده‌اند و در عین حال در استان‌های ایلام، خراسان شمالی و خوزستان این شاخص بیش از سایر استان‌ها رشد داشته است که نشان دهنده تلاش مناسب برای وفادارسازی اهدا کنندگان در این استان‌ها است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: طی سه ماه اول سال جاری شاخص کشوری اهدای خون بانوان بیش از چهار درصد بود که استان‌های لرستان با شاخص نزدیک به 9 درصد، خراسان شمالی با بیش از 7 درصد و خراسان جنوبی با نزدیک به هفت درصد بالاترین شاخص اهدای خون بانوان را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام
captcha