دانشگاه‌ها در توسعه و تحول هر کشور نقش تأثیرگذار دارند
کد خبر: 4151508
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

دانشگاه‌ها در توسعه و تحول هر کشور نقش تأثیرگذار دارند

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: نقش حمایتی و پشتیبانی دانشگاه در همه بخش‌ها الزامی است و پیشرفت و توسعه هر حوزه‌ای متأثر از نقش حمایتی دانشگاه است، نظام تربیتی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، آینده خوبی را برای استان رقم خواهد زد.

محمدکرمی استاندارسیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کرمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان، شامگاه جمعه، ۹ تیرماه در نشست با تعدادی از اساتید دانشگاه‌ به بیان نقش تأثیرگذار دانشگاه در توسعه و تحول هر کشور پرداخت و گفت: اگر مجموعه‌های اقتصادی بر پایه علم و نوآوری‌های علمی نباشند یقیناً آسیب خواهند دید و از چرخه حذف خواهند شد، بنابراین هر مجموعه صنعتی باید از ظرفیت علمی دانشگاه استفاده کند.

وی افزود: نقش حمایتی و پشتیبانی دانشگاه در همه بخش‌ها الزامی است و پیشرفت و توسعه هر حوزه‌ای متأثر از نقش حمایتی دانشگاه است، نظام تربیتی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، آینده خوبی را برای استان رقم خواهد زد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه پیشرفت هر کشور متأثر از نیروی انسانی متفکر و خلاق است که بتواند تحول ایجاد کند، افزود: این استان جوان‌ترین استان کشور است و به لحاظ نیروی انسانی جوان و خلاق غنی است، لذا دانشگاه‌ها باید با تعلیم و تربیت این جوانان، نیروی انسانی متبحر برای بخش‌های مختلف تربیت کند.

محمد کرمی گفت: ظرفیت‌های بی‌شماری در استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامداری، شیلات، معدن و تجارت با کشورهای مختلف وجود دارد که باید با پشتیبانی مجموعه‌های دانشگاهی به شکوفایی برسند، برنامه‌ریزی خوبی در حوزه آموزش و پرورش انجام شده تا جوانان را به مرحله‌ای برساند که بتوانند بعد از تحصیل به میدان کار وارد شوند و ظرفیت‌های بکر و استفاده نشده استان را شکوفا کنند.

انتهای پیام
captcha