650 مربی قرآن البرزی تحت پوشش بیمه صندوق روستاییان و عشایر هستند
کد خبر: 4150632
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

650 مربی قرآن البرزی تحت پوشش بیمه صندوق روستاییان و عشایر هستند

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 650 فعال قرآنی این استان در صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستایی گفت: بیمه فعالان حوزه قرآن و عترت در استان یکساله شد.

حجت الاسلام امن‌الله فرید، رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

حجت‌الاسلام امن‌الله فرید، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: طی تفاهم‌نامه اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی با بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در اسفندماه سال ۱۴۰۰ و اجرایی‌شدن آن در تیرماه ۱۴۰۱ در استان البرز با افزوده شدن شغل فعالان حوزه قرآن و عترت فصل جدیدی در صندوق بیمه اجتماعی عشایری و روستایی در زیرمجموعه مشاغل فصلی به‌وجود آمد و توانستیم مربیان و مدیران و کادر اجرایی مؤسسات قرآنی را بیمه کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد یکساله شدن بیمه فعالان قرآنی در استان هستیم، افزود: تا این لحظه بیش از 650 نفر از مدیران و مربیان قرآنی استان در صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستایی تحت عنوان «مشاغل فصلی» بیمه شدند.

این مسئول تصریح کرد: یکی از تفاوت‌‎های این بیمه، بحث بیمه درمان بود که با بیمه سلامت حل شده و بیمه‌شدگان این صندوق با پرداخت‌هایشان در آینده از خدمات مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت برخوردار می‌شوند.

فرید در پایان با اشاره به اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۰ و ابلاغ آن در سال ۹۱ تمام افرادی که در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر به‌عنوان شاغل فصلی بیمه شده‌اند، بیمه مجدد اجباری برای آن‌ها الزام‌آور نیست، یادآور شد: این بیمه در سه سطح درآمدی برای جامعه هدف برنامه‌ریزی شده که هرکس بنابر شرایط خود می‌تواند یکی از سطوح مشخص شده را انتخاب کند.

انتهای پیام
captcha