کاروان پیاده‌روی زائران امام رضا(ع) به ده‌زیار رسید+ عکس
کد خبر: 4150626
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

کاروان پیاده‌روی زائران امام رضا(ع) به ده‌زیار رسید+ عکس

همزمان با شهادت امام محمد باقر‌(ع) کاروان پیاده‌روی زائران امام رضا(ع) که حرکت خود را از حرم امامزاده سیدعبدالله منطقه مردهک در شهرستان عنبرآباد در جنوب کرمان آغاز کرده‌اند، وارد روستای ده‌زیار شد.

کاروان پیاده‌روی زائران امام رضا(ع) در ده‌زیاربه گزارش ایکنا از کرمان، همزمان با شهادت امام محمد باقر‌(ع) کاروان پیاده‌روی «حرم به حرم» که حرکت خود را از حرم امامزاده سیدعبدالله منطقه مردهک در شهرستان عنبرآباد در جنوب کرمان برای زیارت امام رضا(ع) آغاز کرده‌اند، پس از ۹ روز پیاده‌روی عصر روز گذشته، ۵ تیرماه وارد روستای ده‌زیار شد.
 
حمید آزادی، مدیر کاروان پیاده‌روی کاروان پیاده‌روی «حرم به حرم» شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه این کاروان ۲۷ خردادماه پیاده‌روی خود را به مقصد زیارت امام رضا‌(ع) آغاز کرده است، گفت: حدود ۷۰ نفر از جوانان و نوجوانان عنبرآبادی در این کاروان حضور دارند.
 
وی با اشاره به اینکه کاروان از سال ۱۳۹۱ راه‌اندازی و به‌نام شهید «محمد گلشنی» از شهدای هیئت نام‌گذاری شده است، افزود: کاروان حرم تا حرم قرار است روز عید غدیر وارد مشهد مقدس و حرم مطهر امام رضا‌(ع) شود و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، قرائت ادعیه، زیارت عاشورا و ختم صلوات در طول مسیر بخشی از برنامه‌های کاروان است.
 
آزادی با بیان اینکه در طول مسیر پیاده‌روی مردم روستاهای زیادی درخواست اسکان و پذیرایی از اعضای کاروان را دارند که به دلیل محدودیت زمان این امکان وجود ندارد، اظهار کرد: شرکت در مجالس تعزیه امام حسین(ع) در ده‌زیار سبب شد که این روستا هر ساله مقصد کاروان حرم تا حرم باشد.
 
مدیر کاروان زیارتی حرم تا حرم عنبرآباد در پایان گفت: از نظر سلامت اعضای کاروان مشکلی وجود ندارد و خوشبختانه تمام اعضای کاروان در سلامت هستند. روحیه معنوی اعضای کاروان بسیار خوب است و امیدواریم بتوانیم در ترویج فرهنگ رضوی، اعتلای نام اهل‌بیت(ع) و سیره رضوی موفق باشیم.
انتهای پیام
captcha