بیمه فعالان حوزه قرآن و عترت در کرمانشاه یکساله شد
کد خبر: 4149956
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

بیمه فعالان حوزه قرآن و عترت در کرمانشاه یکساله شد

نایب‌رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی کرمانشاه با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۷۰۰ فعال قرآنی این استان گفت: بیمه فعالان حوزه قرآن و عترت در کرمانشاه یکساله شد.

بیمه فعالان حوزه قرآن و عترت در استان کرمانشاه

ندا جمشیدی، نایب‌رئیس مؤسسه اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه اظهار کرد: طی تفاهم‌نامه اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی با بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در اسفندماه سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن در تیرماه ۱۴۰۱ در استان کرمانشاه با افزوده شدن شغل فعالان حوزه قرآن و عترت فصل جدیدی در صندوق بیمه اجتماعی عشایری و روستایی در زیرمجموعه مشاغل فصلی به‌وجود آمد و توانستیم مربیان و مدیران و کادر اجرایی مؤسسات قرآنی را بیمه کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد یکساله شدن بیمه فعالان قرآنی در استان هستیم، افزود: تا این لحظه بیش از ۷۰۰ نفر از مدیران و مربیان قرآنی استان در صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستایی تحت عنوان «مشاغل فصلی» بیمه شدند.

مسئول کارگزاری بیمه فعالان قرآنی کرمانشاه تصریح کرد: یکی از تفاوت‌‎های این بیمه، بحث بیمه درمان بود که با بیمه سلامت حل شده و بیمه‌شدگان این صندوق با پرداخت‌هایشان در آینده از خدمات مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت برخوردار می‌شوند.

نایب‌رئیس مؤسسه اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کرمانشاه گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۰ و ابلاغ آن در سال ۹۱ تمام افرادی که در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر به‌عنوان شاغل فصلی بیمه شده‌اند، بیمه مجدد اجباری برای آن‌ها الزام‌آور نیست. بنابراین، اگر بیمه‌شده در مؤسسه مشغول است و بازرس شعبه تأمین اجتماعی برای بیمه مجدد مؤسسه را مجبور کند از مصوبه قطعی مجلس تخطی کرده‌اند و این امر به‌دلیل استعلام مرکز پژوهش‌های مجلس برای اتحادیه شفاف شده و نامه‌های آن در دسترس است و البته اتحادیه هنوز نتوانسته درباره تعهد مدیر مؤسسه برای افرادی که در صندوق هنر مشمول بیمه تأمین اجتماعی هستند، کاری کند.

وی در پایان یادآور شد: این بیمه در سه سطح درآمدی برای جامعه هدف برنامه‌ریزی شده که هرکس بنابر شرایط خود می‌تواند یکی از سطوح مشخص شده را انتخاب کند.

انتهای پیام
captcha