رعایت آزادی عمل قضات در صدور حکم ضروری است
کد خبر: 4149931
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

رعایت آزادی عمل قضات در صدور حکم ضروری است

امام جمعه کرمان آگاهی، آزادی و با انگیزه بودن را از ویژگی‌های لازم برای قضات برشمرد و گفت: قاضی باید آزادی داشته باشد و در صدور حکم تحت تأثیر هیچ جوی قرار نگیرد و با وجود چنین مسائلی عدالت محقق می‌شود.

دیدار امام جمعه کرمان با قضات و کارکنان دادسرای عمومی کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، سوم تیرماه در دیدار با قضات و کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه قضات تلاش می‌کنند براساس مبانی پذیرفته حکم صادر کنند، گفت: صدور حکم مترقی نیاز به قانون مترقی دارد. این قوانین در اسلام وجود دارد که باید این موضوعات استخراج و مراحل قانونی آن طی و اجرا شود.
 
امام جمعه کرمان آگاهی، آزادی و با انگیزه بودن را از ویژگی‌های لازم برای قضات برشمرد و اظهار کرد: قاضی باید قوانین را به خوبی بداند و انگیزه لازم برای اجرای عدالت را داشته باشد. قاضی همچنین باید آزادی داشته باشد و در صدور حکم تحت تأثیر هیچ جوی قرار نگیرد و با وجود چنین مسائلی عدالت محقق می‌شود.
 
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار با بیان اینکه نقش دادسراها در امنیت مردم و جامعه و در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه بسیار مهم است، اظهار کرد: دادسراها پیشانی دادگستری محسوب می‌شوند و دادسرای مرکز استان از جایگاه برتری برخوردار است.
 
وی با اشاره به عملکرد دادسراهای استان و رضایتمندی مردم از این عملکرد، گفت: همکاران ما پرتلاش و با انگیزه در صحنه هستند و تمام مسائل استان را به خوبی رصد کرده و امورات مورد نظر در مرکز استان و نظارت بر دادسراهای شهرستان‌ها را به خوبی به انجام رسانده‌اند.
 
مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از ورودی‌های استان مربوط به دادسراهاست، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در دادسراهای استان در یک سال گذشته پرداخت.
انتهای پیام
captcha