822 سری جهیزیه به نوعروسان گیلانی اهدا شد
کد خبر: 4149428
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

822 سری جهیزیه به نوعروسان گیلانی اهدا شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان گفت: اهدای 822 سری جهیزیه به ارزش بالغ بر 33 میلیارد تومان به نوعروسان شامل پنج قلم کالای اساسی یخچال، تلویزیون، لباسشویی، اجاق گاز و جارو برقی از محوری‌ترین برنامه‌های این نهاد در هفته ازدواج است.

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان امروز، 31 خردادماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س)، با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های مهم کمیته امداد کمک به امر ازدواج جوانان تحت حمایت است، اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جمعیت، در طول سال بسته‌های مختلف خدمتی ازدواج و تحکیم خانواده به افراد مدنظر تحت حمایت ارائه می‌گردد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد کوثر در استان گفت: ستاد ازدواج «کوثر» با هدف برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های بین بخشی به منظور بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های موجود و انجام اقدامات کیفی و ارزشمند جهت زوجین جوان تحت حمایت در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به برگزاری جشن و مراسم نمادین ازدواج در مرکز و برخی از شهرستان‌های استان به مناسبت هفته ازدواج، گفت: اهدای 822 سری جهیزیه به ارزش بالغ بر 33 میلیارد تومان به نوعروسان شامل پنج قلم کالای اساسی یخچال، تلویزیون، لباسشویی، اجاق گاز و جارو برقی از محوری‌ترین برنامه‌های این نهاد در هفته ازدواج است.

اهرابی گفت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، انجام مشاوره‌های فردی ازدواج به صورت تلفنی و حضوری در مرکز مشاوره، برگزاری مسابقات فرهنگی و اعطای هدایای فرهنگی به مزدوجین تحت حمایت، تقدیر از خیرین فعال در حوزه ازدواج، تجلیل از زوج‌های جوان دارای مهریه پایین و ارزش‌گذاری بر این امر پسندیده، دیدار و تجلیل از زوجین جوان موفق و نخبه در حوزه‌های مختلف علوم دینی و قرآنی، علمی و پژوهشی، فرهنگی و هنری، ورزشی و... از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در هفته ازدواج است.

اهرابی گفت: تعامل مؤثر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فکری و امکانات مادی و معنوی سایر نهادهای اجتماعی مرتبط در جهت شناسایی راهکارهای ترویج ازدواج‌های آسان، آگاهانه و پایدار و همچنین ارتقا سطح کیفی و اصلاح سبک زندگی زوجین بر اساس آموزه‌های دینی، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی در خصوص کسب مهارت‌های زندگی و همسرداری بر پایه سبک زندگی اسلامی و نیز تشویق و ترغیب زوج‌های جوان به فرزندآوری از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه گسترش سنت حسنه ازدواج است.

وی با اشاره به اولویت قراردادن ارائه خدمات اشتغال به زوجین جوان مستعد طرح‌های اشتغال بیان کرد: ارائه مشاوره شغلی، استعدادسنجی، حرفه آموزی، کاریابی و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از جمله این خدمات در حوزه اشتغالزایی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با اشاره به نقش مهم حامیان، خیران و دستگاه‌های اجرایی در توانمندسازی خانواده‌های نیازمند، بیان کرد: کمک به تأمین جهیزیه دختران تحت پوشش از جمله حمایت‌های کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ حسنه ازدواج است تا در سایه این امر مهم، زمینه‌های لازم برای ازدواج موفق و پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت فراهم آید و از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری شود.

اهرابی با بیان اینکه به مناسبت روز ملی ازدواج، تعداد ۸۲۲ خدمت ازدواج و تحکیم خانواده به نوعروسان تحت حمایت این نهاد در استان ارائه خواهد شد، افزود: طی سال گذشته دو هزار و 231 فقره هدیه ازدواج به ارزش بالغ بر 52 میلیارد تومان در قالب جهیزیه و کمک هزینه نقدی به افراد تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان اهدا شد.

اهرابی با بیان اینکه طی سال گذشته با برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای توسعه ازدواج مجدد پایدار و حمایت‌های صورت گرفته بیش از 500 مورد ازدواج مجدد موفق و پایدار انجام شده است، گفت: با حمایت خیرین و نیکوکاران بیش از 600 زوج تحت حمایت در انتظار دریافت خدمت جهت شروع یک زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه هستند که امید است با دستان مهربان و گشایشگر عزیزان نیکوکار، هر چه زودتر این امکان میسر شود.

انتهای پیام
captcha