اصل امر به معروف و نهی از منکر در زندان رعایت شود
کد خبر: 4149397
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

اصل امر به معروف و نهی از منکر در زندان رعایت شود

مدیر زندان مرکزی شیراز با تأکید بر اینکه اصل امر به معروف و نهی از منکر در زندان رعایت شود، گفت: باید همه تلاش کنند تا زندانبانی اسلامی بیش از پیش در مسیر عزت و وظیفه‌مداری و انجام درست رسالت خطیر محوله در تمام حوزه‌های تأمینی و تربیتی حرکت کند.

نشست رئیس زندان مرکزی شیراز با کارکنانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، روح‌‌الله رضایی‌دانا، مدیر زندان مرکزی شیراز، امروز، 31 خردادماه در نشست با کارکنان اداری و شیفت شاغل در این زندان که به‌مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه برگزار شد، صیانت پرسنلی را یک اولویت دانست و شناخت حساسیت و ویژگی‌های مترتب بر کار زندانبانی را لازمه تحقق آن برشمرد و کارکنان را به مطالعه و اجرای دقیق آیین‌نامه اجرایی سازمان فرا خواند.

وی با بیان اینکه کار در زندان سختی‌هایی دارد، افزود: کارکنان باید با قانون‌گرایی، شناخت آسیب‌ها و رعایت بیش از پیش سلامت خدمت از چالش‌ها و آسیب‌ها مصون بمانند.

رضایی‌دانا با تأکید بر اینکه لازم است اصل امر به معروف و نهی از منکر در زندان رعایت شود، گفت: باید همه تلاش کنند تا خانواده زندانبانی اسلامی بیش از پیش در مسیر عزت و وظیفه‌مداری و انجام درست رسالت خطیر محوله در تمام حوزه‌های تأمینی و تربیتی حرکت کند.

مدیر زندان عادل‌آباد شیراز با بیان اینکه کار با زندانی در مقام انسان حساسیت‌های ویژه خود را داراست، افزود: متولی نگهداری و اصلاح و تربیت مجرمان هستیم، لذا ضمن رعایت حقوق انسانی و شهروندی آنان باید تلاش شود که خود دچار مشکل و آسیب نشویم که لازمه آن ارتقای معنویت در محیط خدمت و نشاط، و انگیزه کاری است.

وی، اجرای برنامه‌های اولویت‌دار سازمان زندان‌ها و سیاست‌های ابلاغی مدیرکل زندان‌های استان را ضرورت مهم عنوان کرد و گفت: ضمن استفاده از همه ابزارها برای ارتقای انگیزه و بهره‌وری همکاران، لازم است همه توجه کنند که عزت سازمانی محقق نمی‌شود مگر با سلامت خدمت، وظیفه‌مداری و به‌روزرسانی دانش و تخصص خدمت کار.

رضایی‌دانا همچنین با اشاره به برخی مشکلات جاری در زندان، حضور میدانی مسئولان و کارکنان را با استفاده از خرد جمعی جهت شناسایی و رفع مشکلات ضروری دانست و با بیان اینکه اصلاح و تربیت مجرمان یک رسالت مهم سازمانی است، تمام کارکنان را به نقش‌آفرینی مناسب و قانونمند در عرصه توسعه خدمات فرهنگی، غنی‌سازی اوقات فراغت زندانیان و اشتغال مولد حداکثری آنان فرا خواند.

مدیر زندان مرکزی شیراز گفت: وقتی اقدامات تأمینی و تربیتی هدف عالی و سازمانی است تمام کارکنان که  مفتخر به‌خدمت در این سنگر خطیر هستند باید به سهم خود در تحقق این برنامه‌ها عمل کنند.

وی در پایان با اشاره به شاخص‌ترین محورهای مورد انتظار از واحدهای مختلف، خواستار تقویت برنامه‌های مددکاری، قضایی و اجرای احکام در زندان به منظور برخورداری تمام زندانیان واجد شرایط از تاسیسات و ارفاقات حقوقی شد.

انتهای پیام
captcha