۴۱۵ نفر از فعالان قرآنی کردستان بیمه شدند
کد خبر: 4149036
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

۴۱۵ نفر از فعالان قرآنی کردستان بیمه شدند

رئیس گروه قرآن و عترت اداره ارشاد کردستان از بیمه شدن 415 نفر از فعالان قرآنی کردستان خبر داد و گفت: از این تعداد پرونده 404 نفر تکمیل و بیمه شده‌اند.

کامل گلباغی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

کامل گلباغی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: در حال حاضر 26 مؤسسه قرآنی فعال در سطح استان کردستان داریم که کار فعالیت‌های قرآنی استان را برعهده دارند.

وی با اشاره به بیمه شدن فعالان قرآنی مؤسسات قرآن و عترت استان کردستان افزود: ثبت‌نام در سامانه حمد شرط تحت پوشش قرار گرفتن صندوق اعتباری هنر و بیمه تأمین اجتماعی فعالان قرآنی استان می‌باشد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: سامانه حمد برای ثبت‌نام متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر به ‌صورت دائم‌ باز است و متقاضیان می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی در سامانه حمد ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه با ورود شماره‌نامه، تصویر معرفی‌نامه به‌صورت سیستمی به پروفایل افراد در صندوق اعتباری هنر منتقل می‌شود و نیاز به بارگذاری مدارک نیست، ادامه داد: فقط مؤسساتی مجاز به معرفی و تأیید درخواست مربی قرآنی خود هستند که در سامانه حمد اقدامات لازم از جمله بارگذاری پروانه فعالیت معتبر، ثبت کلاس‌های مربی و تکمیل پروفایل مؤسسه خود را انجام داده باشند.

گلباغی در ادامه گفت: در این راستا فعالان قرآنی استان کردستان که در سایت حمد جهت بیمه قرآنی ثبت‌نام کرده بودند، هم اکنون صدور معرفی‌نامه آنان انجام گرفته است.

وی از بیمه شدن 415 نفر از فعالان قرآنی کردستان خبر داد و افزود: از این تعداد پرونده 404 نفر تکمیل و بیمه شده‌اند و مابقی نیز به زودی انجام خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره ارشاد کردستان اظهار کرد: از این تعداد 24 نفر مدیر مؤسسه قرآنی، 356 نفر مربی قرآن، 12 نفر حافظ، 8 نفر قاری، داور قرآنی و مفسر قرآن هرکدام یک نفر و دو نفر هم در بخش آواها و نواهای قرآنی هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 208 نفر فعال قرآنی استان کردستان بیمه شدند، افزود: براساس اعلام جدید سامانه حمد 19 نفر دیگر از فعالان قرآنی کردستان کار ثبت‌نام آن‌ها انجام شده و ظرفی چند روز آینده معرفی‌نامه آنان صادر خواهد شد.  

انتهای پیام
captcha