اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر از دغدغه‌های مهم بنیاد شهید است
کد خبر: 4148925
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹

اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر از دغدغه‌های مهم بنیاد شهید است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های بنیاد شهید، اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر بوده و از مهم‌ترین راهکارهای ایجاد شغل برای متقاضیان اشتغال شاهد و ایثارگر، کارآفرینی و خوداشتغالی در بخش خصوصی و غیردولتی است.

علیرضا شهسواری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید کردستان، علیرضا شهسواری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان امروز، 29 خرداد در جلسه اشتغال کمیته فنی ماده ۳۱ قانون جامعه خدمات‌رسانی به ایثارگران اظهار کرد: این نشست در راستای تحقق شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» برگزار شده و امیدوارم در راستای اشتغالزایی جامعه ایثارگری که از اولویت‌های اصلی بنیاد است، با تعامل بین دستگاه‌ها خدمات مناسبی را ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران حائز اهمیت است، افزود: یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های بنیاد شهید، اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر بوده و از مهم‌ترین راهکارهای ایجاد شغل برای متقاضیان اشتغال شاهد و ایثارگر، کارآفرینی و خوداشتغالی در بخش خصوصی و غیردولتی است.

شهسواری به ماده ۳۱ قانون جامعه خدمات‌رسانی به ایثارگران اشاره و تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی مناسب و دقیق در خصوص تسهیلات، کارفرمایان و صاحبان مشاغل نسبت به جذب ایثارگران واجد شرایط مشتاق خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را صاحبان اصلی انقلاب دانست و یادآور شد: رسیدگی به امور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از جمله اشتغال و رفع مشکلات آن‌ها وظیفه همه مسئولان است.

یادآور می‌شود؛ بر اساس ماده ۳۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و به منظور تشویق کارفرمایان کارگاه‌ها به جذب مشمولان موضوع ماده (۲۹) این قانون، دولت موظف است کارفرمایانی را که با هماهنگی بنیاد پس از اخذ تعهدات لازم و انعقاد قراردادی که مبین تعهدات طرفین باشد اقدام به جذب نیرو در راستای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود کنند، مشمول تخفیفات و تسهیلاتی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha