فوت ۱۷۵ نفر بر اثر مصرف موادمخدر در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4148922
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

فوت ۱۷۵ نفر بر اثر مصرف موادمخدر در آذربایجان‌شرقی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته ۱۷۵ نفر بر اثر مصرف انواع مواد مخدر در استان فوت کردند که نسبت به سال ۱۴۰۰ در حدود ۲ درصد کاهش داشته است.

مصرف موادمخدر، آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، امیر رنجبر، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، امروز، 29 خردادماه، در نشست با خبرنگاران گفت: در سال گذشته ۱۷۵ نفر بر اثر مصرف انواع مواد مخدر در استان فوت کردند که نسبت به سال ۱۴۰۰ در حدود ۲ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین شیوع شناسی ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، شیوع اعتیاد در کشور ۵.۴ درصد و در استان آذربایجان‌شرقی ۱.۲۲ درصد است.

رنجبر، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح توانمندسازی محلات آسیب پذیر برای مداخلات کاهش آسیب، پیشگیری، فرهنگی، مراقبتی، حمایتی و صیانتی در ۲۰۲ نقطه آسیب پذیر شهری و روستایی و ۵۹۲ مدرسه در محلات آسیب پذیر استان اجرا می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در سال گذشته چهار هزار و ۷۰۰ کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر در استان داشتیم افزود: کشفیات مواد مخدر روانگردان در استان ۶۲ درصد افزایش یافته همچنین یک کارگاه تولیدی در شهرستان مرند نیز شناسایی و پملپ شد.

وی ادامه داد: تمام پاتوق‌های معتادان متجاهر در استان شناسایی و جمع آوری شده است و ۸۳ هزار معتاد شناسنامه دار در استان در ۲۵۸ مرکز درمانی و حمایتی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

رنجبر، ادامه داد: سال گذشته چهار هزار و ۷۶۳ نفر قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده و نگهدارنده مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی، با اشاره به فعالیت ۱۰۲ سازمان مردم نهاد در حوزه‌های پیشگیری از اعتیاد، درمان و توانمندسازی بهبودیافتگان در استان افزود: برای ۴۵۰ نفر از بهبودیافتگان اشتغال زایی شده است.

وی تنها راهکار برون رفت از این پدیده را پیشگیری، اطلاع رسانی و آگاه سازی خانواده ها، جوانان و نوجوانان از عواقب مصرف مواد مخدر عنوان کرد و گفت: اصلاح و به‌روزرسانی قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی ضروری است.

انتهای پیام
captcha