هفتمین همایش زکات در بافت برگزار شد
کد خبر: 4148776
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

هفتمین همایش زکات در بافت برگزار شد

در قالب سلسله همایش‌های برکت‌آبادی در استان کرمان، هفتمین همایش زکات در شهرستان بافت برگزار شد و تعدادی از عاملان، مؤدیان، مبلغان و مؤثران زکات شهرستان تجلیل شدند.

هفتمین همایش زکات در شهرستان بافتبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در هفتمین همایش زکات که در شهرستان بافت برگزار شد، تبیین مسئله زکات را از مسائل اساسی دانست و گفت: همایش‌های زکات با عنوان برکت‌آبادی در این راستا در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: رفع مشکلات اقتصادی دارای دو جنبه حاکمیتی و دینی است. نسخه دینی و الهی که برای رفع مشکلات اقتصادی پیچیده شده، بحث زکات است. در همه امور دستورات دینی مقدم است و یک نسخه دینی برای رفع مشکلات اقتصادی وجود دارد که اگر همه به‌خوبی به دستورات دینی عمل کنیم مطمئناً خیلی از مشکلاتی که امروزه شاهد آن هستیم وجود نخواهد داشت.

عسکری‌نژاد با بیان اینکه کمیته امداد این توفیق را دارد به‌عنوان دبیرخانه زکات، جمع‌آوری زکات را دنبال کند، افزود: سال گذشته ۳۸ میلیارد ریال زکات در شهرستان بافت به‌صورت غیرنقدی و نقد جمع‌آوری‌شده که این زکات جمع‌آوری‌شده با محوریت شوراهای زکات، در بحث فقرا و محرومان هزینه شده است و امداد نقش دبیرخانه‌ای را در این امر بر عهده دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: بیش از ۱۱۸ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ۳ هزار و ۳۰۰ خانوار از این تعداد خانوار تحت حمایت در شهرستان بافت قرار دارند.

وی محور کار کمیته امداد را اشتغال‌زایی دانست و ادامه داد: در این مسیر گام‌های بلندی برداشته‌ و سال گذشته حدود نیمی از اشتغال کشور توسط کمیته امداد انجام‌ شده است. در دیار کریمان نیز بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی بااعتباری بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان توسط این نهاد ایجاد شده است.

عسکری‌نژاد اظهار کرد: سال گذشته ۵۲۵ فرصت شغلی با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد تومان در شهرستان بافت ایجاد شده و امسال این اعتبار در شهرستان بافت به ۶۰ میلیارد تومان افزایش ‌یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در پایان با اشاره به اینکه ۲۴۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بافت قرار دارند که توسط یک‌هزار و ۲۰۰ حامی خیر حمایت می‌شوند، گفت: مردم محوری یکی از وظایف امداد است یعنی کار مردم را به خود مردم واگذار کند که در این راستا ۴۵۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان راه‌اندازی شده است.

در پایان این همایش تعدادی از عاملان، مؤدیان، مبلغان و مؤثران زکات شهرستان بافت تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha