۵۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در کرمان آزاد می‌شوند
کد خبر: 4148731
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
در هفته قوه‌ قضائیه

۵۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در کرمان آزاد می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه خدمت در ستاد دیه اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه است، گفت: به‌مناسبت هفته قوه قضائیه ۵۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در کرمان آزاد می‌شوند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز، ۲۹ خردادماه در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان مسئولیت در ستاد دیه را مسئولیتی مهم و بی‌بدیل دانست و گفت: خدمت در این نهاد نه به‌عنوان مسئولیتی اداری بلکه به‌عنوان اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه است و توفیق خدمت به افراد نیازمند که به دلیل بدهی مالی در زندان هستند و کمک به آزادی آنها کاری مهم و ارزشمند است.
 
وی با اشاره به انتصاب مدیرکل سازمان‌های زندان‌های استان کرمان بیان کرد: پیشبرد اهداف ستاد دیه هم در جهت پشتیبانی از ستاد و هم بررسی مشکلات زندانیان، پیگیری و شناسایی مددجویان نیازمند و معرفی آنها به ستاد دیه کار بسیار مهمی است و امیدواریم مدیرکل در کار خود موفق باشند.
 
حجت‌السلام حمیدی با اشاره به در پیش بودن هفته قوه قضاییه و تبریک این هفته، گفت: برنامه‌های مختلفی برای این هفته پیش‌بینی شده است که ادای احترام به مقام شامخ شهدا، همایش بزرگ استان کرمان در بزرگداشت هفته قوه قضائیه، شورای قضایی استان، آزادی ۵۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و... از جمله برنامه‌های این هفته در کرمان است.
 
سیدحجت‌الله موسوی‌قوام، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز با بیان اینکه زندانیانی که از سال‌های قبل در زندان بودند در اولویت ستاد دیه برای آزادی هستند، افزود: در یک کار جهادی پرونده‌های مددجویان بررسی شده و آیین نمادین آزادسازی ۵۱ نفر از مددجویان زندانی در سطح استان به‌صورت رسمی روز چهارشنبه، ۳۱ خردادماه در زندان مرکزی کرمان برگزار می‌شود.
 
وی از شناسایی و بررسی پرونده‌های سادات زندانی دارای شرایط ستاد دیه برای آزادی در آستانه عید سعید غدیر خم خبر داد و اظهار کرد: کل بدهی ۵۱ نفری که در هفته قوه قضائیه آزاد می‌شوند، ۱۷۷ میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان بود که با برگزاری جلسات صلح و سازش۷۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اخذ رضایت شاکیان انجام شد.
 
موسوی‌قوام تصریح کرد: توان پرداخت مددجویان ۹۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان است و ۳ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده و استفاده از ظرفیت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رشد داشته است. یک میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان ستاد دیه کمک خواهد کرد و نزدیک به ۲ میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی و جشن‌های گلریزان پرداخت می‌شود.
 
وی با بیان اینکه آمار کل ورودی زندان‌های استان ۲۶۵ نفر است که ۱۱۸ نفر از آنها در سه ماه ابتدایی سال به زندان رفته‌اند، گفت: تقریباً ۳۲ نفر از زندانیان استان مربوط به گذشته است که ۹۰ درصد آنها امروز سر و سامان داده می‌شوند و کم کم به زندانیان جدیدی می‌رسیم که وارد زندان می‌شوند.
 
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با بیان اینکه در جشن‌های گلریزان حدود ۳۵ میلیارد تومان تعهد خیران بوده که تاکنون ۲۰ میلیارد تومان از تعهدات وصول شده است، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان تیرماه سال جاری باقی مطالبات نیز وصول شود و در این حوزه جزو استان‌های برتر در برگزاری جشن‌ها و وصول تعهدات هستیم.
انتهای پیام
captcha