نشست کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان برگزار شد
کد خبر: 4148667
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

نشست کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان برگزار شد

نشست کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور خبرنگاران سانه‌های گروهی و فعالان حوزه فضای مجازی امروز، ۲۸ خرداد در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

نشست کمیته فرهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سلیم کریمی، جانشین دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کردستان امروز، ۲۸ خرداد در نشست کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور فعالان حوزه فضای مجازی با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها و تبلیغات در فضای مجازی گفت: تبلیغات اشتباه و نادرست در فضای مجازی بیشترین آسیب را به جامعه وارد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جامعه را باید نسبت به آسیب‌های فضای مجازی آگاه کرد، افزود: اطلاع‌رسانی درست راهکار مقابله با تبلیغات سوء فضای مجازی است لذا باید اطلاع‌رسانی صحیح را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کرد.

جانشین دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با بیان اینکه تبلیغ باید اندیشمندانه و در راستای تغییر بینش باشد، بیان کرد: تجویز نسخه‌های اشتباه از سوی عوامل غیرکارشناسی و سوء استفاده از عناوین مختلف برای جذب مشتری در فضای مجازی به معضلی برای به دام انداختن شهروندان تبدیل شده است که این امر باید با اطلاع‌رسانی صحیح توسط رسانه‌ها و کانال های محلی استان رفع شود.

وی استفاده از موشن‌گرافی و سایر تولیدات رسانه‌ای را در این زمینه مؤثر ذکر کرد و گفت: توصیه می‌شود که رسانه‌ها در بازتاب معضلات و مشکلات استان هوشمندانه اقدام کنند و به جای سیاه‌نمایی و به کاربردن القاب نامناسب برای استان، به دنبال برندسازی باشند.

کریمی به راه‌اندازی پویش «نه به اعتیاد» توسط کانال‌های مجازی و رسانه‌های رسمی را امری تأثیرگذار در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان ذکر کرد و افزود: شهروندان می‌توانند ایده‌های خود را در این زمینه به کانال‌ها و صفحات مجازی ارسال کنند؛ بهترین اثر و صفحه هم بررسی و تجلیل خواهد شد.

عیسی فلاحی، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تأثیرگذاری فضای مجازی روی مسائل اجتماعی به ویژه مبارزه با مواد مخدر و آگاه‌سازی جامعه و والدین بسیار مهم و غیرقابل انکاری است.

وی یادآور شد: در این شرایط و به منظور جلوگیری از گسترش مواد مخدر بین جوانان و نوجوانان فعالیت فرهنگی و هنری بهترین روش برای پیشگیری از مواد مخدر است.

انتهای پیام
captcha