جهاد تبیین یکی از مسیرهای مهم پیشرفت کشور است
کد خبر: 4147997
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
بهادری جهرمی:

جهاد تبیین یکی از مسیرهای مهم پیشرفت کشور است

سخنگوی هیئت دولت مفهوم ولایت را اصلی‌ترین عامل پیشرفت دانست و گفت: تقویت و توسعه نعمت‌ها با شکرگزاری محقق می‌شود و یکی از مسیرهای مهم شکر بیان این نعمت‌ها و جهاد تبیین است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی هیئت دولتبه گزارش ایکنا از کرمان، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز، ۲۵ خردادماه در نخستین همایش «روایتگران پیشرفت»، با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف در کرمان وجود دارد، گفت: هر شهرستان کشور به اندازه یک ملت، ظرفیت در حوزه منابع انسانی، طبیعی، جغرافیایی، نخبگانی، علمی و... دارد.
 
وی با بیان اینکه این نعمت‌ها و ظرفیت‌ها و این پیشرفت‌هایی که به واسطه تلاش‌های پیشینیان ما حاصل شده دو سؤال را ایجاد می‌کند، افزود: اولین سؤال این است که آیا دوست داریم نقاط قوت‌ها توسعه یابد و تقویت شود. راه این تقویت و توسعه شکرگزاری و یکی از مصادیق شکرگزاری روایتگری است.
 
سخنگوی هیئت دولت با طرح این سؤال که آیا رسانه‌های کشور به دنبال شکرگزاری نعمت‌ها و توسعه آنها هستند و شکرگزاری چه میزان در ادبیات رسانه‌های کشور وجود دارد، تصریح کرد: اگر به دنبال ارتقای کشور در حوزه‌های مختلف و بهره‌وری بهتر هستیم یکی از راه‌های اصلی شکر و یکی از مسیرهای اصلی شکر بیان این نعمت‌ها و جهاد تبیین است.
 
بهادری جهرمی ادامه داد: نکته دوم این است که آنجا که در حوزه صنعتی، نظامی و در اخلاق و فرهنگ و... پیشرفت کردیم، مهمترین عامل پیشرفت را چه می‌دانید. هر رسانه با هر سلیقه سیاسی، عواملی را برای پیشرفت مدنظر دارد و وظیفه اصحاب رسانه برای شکرگزاری از این عوامل پیشرفت چیست. بهترین روش می‌تواند یادآوری، تذکر دادن و نمایش افکار، زوایا و عمق دستاوردهای مثبت این پیشرفت‌ها باشد.
 
دبیر هیئت دولت مفهوم ولایت را اصلی‌ترین عامل پیشرفت دانست و با بیان اینکه ولایت روحیه و تفکر پیشرفت را به مردم منتقل کرد، اظهار کرد: اگر حاج قاسم را مصداق بزرگ الگوی ایرانی می‌دانیم او محصول ولایت و تربیت یافته مکتب امام(ره) بود.
 
بهادری جهرمی در پایان هدف از حضور در این همایش را ادای تکلیف و احترام به کسانی دانست که قدم در راه روایتگران پیشرفت گذاشته‌اند و گفت: نعمت داشتن جمهوری اسلامی، مردم انقلابی، پیشرفت‌های موجود با شکر نعمت دو چندان می‌شود و می‌دانیم مسیر پیشرفت جز از مسیر تنگناها، خوداتکایی، اعتماد به نفس و داشتن یک هدف مشترک نمی‌گذرد.
انتهای پیام
captcha